Nem véletlenül nem neveztem a Ruben Brandt, a gyűjtő című animációs filmet rajzfilmnek a címben, ugyanis ez inkább akciófilm, mint egy mese.
A szegedi közönségnek az a szerencse jutott, hogy még a premier előtt megtekinthették a filmet, utána pedig az alkotókkal is találkozhattak és beszélgethettek a Belvárosi Moziban. A film vetítése után az alkotók többek között azt is elárulták, hogy még maga a rendező sem egyszerű animációként gondol a végső műre.
„Ez inkább egy film, ami animációs módon készült.”
- vélik a Ruben Brandt, a gyűjtőről a mozi vászonra álmodói. Ám nem csupán a pörgős történet az, amiért az animáció inkább felnőtteknek szól. Amellett, hogy a műfaji besorolása hivatalosan thriller, egyéb tényezők is erről árulkodnak. Szinte megszámlálhatatlan a pop-kulturális és művészettörténeti utalások száma a filmben. Hol a Keresztapa, a Predator, vagy más híres film tűnik fel egy-két képkocka erélyéig, míg máshol, a történet szerves részeként jelentős klasszicista és posztmodern festmények jelennek meg. Ennek kapcsán a film egyik producere, Roczkov Hermina jegyezte meg a közönségtalálkozón, hogy másfél év munka volt csak az, hogy a referenciákra megszerezzék az engedélyeket. Nyilvánvaló tehát, hogy nem gyerekeknek készült a film. Már a South Park óta tudhatjuk, attól, hogy valami animáció, még nem biztos, hogy gyerekeknek szól. Ez pedig ebben az esetben az utalások mellett még azért is igaz, mert a Ruben Brandt, a gyűjtő még a látványvilágában is olyan, amitől akár még egy felnőtt embert is rémálmok gyötörhetik majd. Mivel a történet lényegi részét képezik a festmények, nem meglepő, hogy magának az animáció is egyfajta posztmodern festmény világot kapott. Háromszemű, kétfejű férfiak, három mellű nők, és egyéb torz alakok ütik verik és gyilkolják egymást a vásznon. Mindezt egyébként úgy, hogy az erőszak nem válik önkényessé, hanem a művészi mondanivaló mellett tökéletes összhangot teremt a néző számára. A filmet talán pont ezek miatt tartják többen is esélyesnek arra, hogy a következő Oscar-gálán versenybe szálljon a legjobb animációs film díjáért. Persze az sem elhanyagolható ezen a téren, hogy a filmet Amerikában a Sony Pictures Classics forgalmazza, és hogy az IndieWire is berakt az esélyesek közé. Amennyiben tényleg indul majd a díjért, nekünk magyarok számára izgalmas lesz a 2019-es gála, mert a Ruben Brandt, a gyűjtő mellett valószínűleg a Nemes Jeles László új filmjéért, a Napszálltáért is izgulhatunk majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.