Gyüdi Sándor is meglepődött, mennyire őszintén és milyen kritikusan vallott magáról a Kaszás Attila-díjas színész, akivel ezúttal nemhogy függöny, hanem a Kisszínház vasfüggönye előtt beszélgetett. Kevesen tudták eddig, hogy a színpadon mindig magabiztosnak mutatkozó Borovics számára felesége visszajelzései a legfontosabbak, önmagát objektíven értékelni ugyanis túlzottan kishitű.
Jó kedélyű, de velejéig őszinte beszélgetés zajlott a Szegedi Nemzeti Színház Függöny előtt, maszk nélkül című csütörtök esti beszélgetésén, melynek ezúttal
Borovics Tamás
volt a vendége. A Kaszás Attila-díjas színész húsz éve a szegedi teátrum társulatának tagja, bár ez idő alatt valódi énje talán sosem került olyan közel az őt szerető közönséghez, mint ezen az estén. Nemcsak az derült ki róla, hogyan került a többgenerációs erdész család sarja színpadra, hanem az is, hogy lassan érő típusnak tartja magát, akit felesége véleményez, s aki "csak most kezd valamit konyítani a szakmához". Borovics Tamás imádja a természetet. Nem is volt kérdés számára, hogy olyan lakhelyet válasszon feleségével és gyermekével, amely a város zajától távol, mégis Szegedhez közel található. Így költöztek ki egy erdő melletti házikóba. A nyugalom szigete ez számára, ahol a szerepekkel járó stressznek búcsút mondhat, ahol lelki és fizikai fáradalmait kipihenheti.
Borovics sosem készült tudatosan a színészi pályára, az iskolai rendezvényeken is a potyaötösök motiválták, nem a szereplés. Egy diákcsíny terelte a szakma felé, az erdészeti iskola utolsó évében, közvetlenül az érettségi után, jó barátjával felvételizni mentek a békéscsabai Jókai Színház által üzemeltetett Fiatal Színházművészetért Alapítvány Színiiskolába. Őt felvették, barátját nem. Viszont nagyon élvezte az iskolai éveket, a mindössze hatfős osztályból ma is sokan a pályán vannak. Remek tanárai voltak, köztük a nemrégiben elhunyt
Galkó Bence
is, akit később kollégájaként üdvözölhetett Szegeden.
Szegeden azután sorra jöttek a feladatok, évekbe telt, míg legalább a közepes szerepekig eljutott, de ezt nagyon élvezte. A bizonyítási lehetőséget látta minden szerepben, s mivel magát lassan érő típusnak tartja, apránként bontakozott ki. A Platonovban azért kapott szöveges szerepet, mert betegség miatt be kellett ugrania, a Portugálban pedig egy alkoholistát kellett játszania, de ebből is kihozta a maximumot. "Az apró szerepek adnak önbizalmat ahhoz, hogy nagyobbat próbáljunk harapni" - vallja. Önbizalomból pedig nincs neki sok, mindig a felesége az, akitől várja a visszaigazolást egy-egy premier után.
Borovics Tamás úgy véli, van, amit a mai napig nem sikerült elsajátítania szakmájában, ez pedig az improvizáció. Könnyű őt kizökkenteni, a terjedelmes szövegkönyvű, intenzív mozgáskultúrát követelő Volpone-előadásra ezért már nyáron elkezdte a felkészülést. "Egyébként szeretem az olyan darabokat, amelyekbe bele lehet dögleni. Játszani szeretek" - árulta el magáról, hogy azután nyugodt otthonában feltöltődhessen. Borovics úgy érzi, az elmúlt húsz évben sokat köszönhetett Szegednek, és nem csak a színháznak. A Mozaik könyvkiadónak például ő az egyik narrátora, a gyermeke is az ő hangjával tanulja a segédanyagokat. Sok helyre hívták, de mindig is a Tisza-parti várost érezte bázisául, vagyis nem vágyik el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.