Szín-Forma-Tér címmel a magyar képzőművészet geometrikus törekvéseit bemutató kiállítás nyílt csütörtökön a szegedi Reök-palotában.
Nátyi Róbert
művészettörténész a két hónapig látható tárlat megnyitóján elmondta, a geometrikus, konstruktív vagy absztrakt irányzat követőinek meghatározó szerepe volt 20. század magyar képzőművészetében. Nyugat-Európában és a tengerentúlon is e stílus követői váltak a 20. századi magyar művészek közül a legismertebbekké - közölte a szakember példaként mások mellett Victor Vasarelyt említve. Az 1960-as években az Iparterv-csoport révén a közönség számára is újra láthatóvá a geometrikus irányzat Magyarországon, és ez volt az az időszak, amikor a most kiállító művészek első generációja is elindult a pályán. A művészettörténész hangsúlyozta, a szecessziós palota két szintjén megrendezett tárlat bizonyítja, hogy a konstruktivizmusnak van utánpótlása a hazai kortárs képzőművészetben. A közönség festmények, grafikák, installációk, plasztikák és szobrok színes válogatását láthatja a kiállításon.
Serényi H. Zsigmond
, a képzőművészeti seregszemle egyik szervezője kifejtette, nem csak nézni kell, bele is kell mélyedni a bemutatott alkotásokba. Ebben a legifjabb generációt segíti a kiállítóhely művészetpedagógiai programja, amely lehetővé teszi, hogy a diákok is megismerhessék az irányzatot, amely magyarországi gyökerei egészen az 1920-as évekig,
Kassákig
nyúlnak vissza. A tárlaton mintegy negyven művész - köztük
Aknay János
, Serényi H. Zsigmond,
Konok Tamás
,
Deim Pál
,
Fajó János
,
Haraszty István
,
Nagámi
- csaknem százhúsz alkotása látható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.