A magyar képzőművészet geometrikus törekvéseit bemutató kiállítás nyílt Szegeden


Szín-Forma-Tér címmel a magyar képzőművészet geometrikus törekvéseit bemutató kiállítás nyílt csütörtökön a szegedi Reök-palotában.
Nátyi Róbert
művészettörténész a két hónapig látható tárlat megnyitóján elmondta, a geometrikus, konstruktív vagy absztrakt irányzat követőinek meghatározó szerepe volt 20. század magyar képzőművészetében. Nyugat-Európában és a tengerentúlon is e stílus követői váltak a 20. századi magyar művészek közül a legismertebbekké - közölte a szakember példaként mások mellett Victor Vasarelyt említve. Az 1960-as években az Iparterv-csoport révén a közönség számára is újra láthatóvá a geometrikus irányzat Magyarországon, és ez volt az az időszak, amikor a most kiállító művészek első generációja is elindult a pályán. A művészettörténész hangsúlyozta, a szecessziós palota két szintjén megrendezett tárlat bizonyítja, hogy a konstruktivizmusnak van utánpótlása a hazai kortárs képzőművészetben. A közönség festmények, grafikák, installációk, plasztikák és szobrok színes válogatását láthatja a kiállításon.
Serényi H. Zsigmond
, a képzőművészeti seregszemle egyik szervezője kifejtette, nem csak nézni kell, bele is kell mélyedni a bemutatott alkotásokba. Ebben a legifjabb generációt segíti a kiállítóhely művészetpedagógiai programja, amely lehetővé teszi, hogy a diákok is megismerhessék az irányzatot, amely magyarországi gyökerei egészen az 1920-as évekig,
Kassákig
nyúlnak vissza. A tárlaton mintegy negyven művész - köztük
Aknay János
, Serényi H. Zsigmond,
Konok Tamás
,
Deim Pál
,
Fajó János
,
Haraszty István
,
Nagámi
- csaknem százhúsz alkotása látható.