A frissen megjelent filmek letöltésének árát a képernyő mérete határozza majd meg a jövőben: aki mozivászon méretű kivetítőn nézi sokat, aki okostelefonon nézi, keveset fizet - vetítette előre Jeffrey Katzenberg egy kaliforniai konferencián.
Ez az árszabási modell a DreamWorks animációs stúdiójának vezetője szerint tíz éven belül általános gyakorlattá válik.
Katzenberg
a jövőt vázolva felhívta a figyelmet arra, hogy a mozifilm nem növekvő üzlet. "Kijön egy film és 17 napja lesz, pontosan három hétvégéje, a filmek 98 százaléka ez alatt hozza be bevétele 95 százalékát. A 18. napon ezek a filmek már bárhonnan letölthetőek lesznek, és az ember a méret alapján fizet majd utánuk" - magyarázta a stúdiófőnök a Miken Global konferencián. Katzenberg a BBC szerdai ismertetése szerint úgy kalkulált, hogy egy mozivászon méretű kivetítőre 15 dollárt (3300 forintot), egy 190 cm-es tévéképernyőre 4 dollárt (900 forintot), egy okostelefonra 1,99 dollárt (440 forintot) kérnek majd filmenként. A filmstúdiók manapság rendszerint három hónapig tartják a filmjeiket a moziban, mielőtt más médiacsatornákon kezdenék forgalmazni. Katzenberg úgy vélte, az új modell átírja a mozis üzletet.
Greg Maffey
, a Liberty Media Corp. tévéforgalmazó vezetője ezzel egyetértve hozzáfűzte, hogy más hálózatokhoz képest a médiaüzletet érinti legérzékenyebben a technológiai fejlődés. Ugyanakkor akadt, aki szkeptikusan tekintett a modellre a konferencián. A The Verge technológiai honlap úgy vélte: nehéz ma egy olyan biztonsági rendszert elképzelni, amely tényleg ki tudja szűrni, hogy ki mekkora képernyőn nézi meg a letöltött filmet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.