Színes műsorral ünnepelte a szegedi Karolina-iskola a magyar nyelv napját: versekkel és előadásokkal hívták fel a figyelmet az anyanyelv ápolásának szükségességére.
Schirm Anita
, a Szegedi Tudományegyetem Magyar Nyelvészeti Tanszékének adjunktusa Történetmesélés a sorozat-reklámokban címmel tartott előadást, majd
Pataki Ferenc
színművész verselt, ezután
Borda Blanka
csongrádi népdalokkal színesítette a programot, végül pedig a jelnyelvről is hallhattak egy előadást a diákok. A Karolina-iskola már tavaly is megünnepelte a magyar nyelv napját, igaz, szerényebb keretek között, idén egy pályázat segített a méltó megemlékezésben. Az alsósoknak egy plakátkészítő versenyt hirdettek az anyanyelv védelme témakörében. Az ötödiktől tizenkettedik osztályig pedig a tanulók a Költőink levelesládája című pályázaton vehetnek részt, karácsonykor hirdetik ki az eredményeket.
Szabó Mária
magyartanár, a nap szervezője portálunknak elmondta, az iskolában anyanyelvápoló szakkör működik, mely nyolc állandó tagot számlál, akik egyben az Anyanyelvápolók Szövetségének is tagjai, köztük kisebbeket és nagyobbakat egyaránt találunk. Előbbiek kedvéért rengeteg anyanyelvi játékot játszanak, amit nagyon élveznek, és sokat fejlődhet általuk a gondolkodásuk. Járatják az Anyanyelvápolók Szövetségének lapját, az Édes Anyanyelvünk folyóiratot, a foglalkozásokon a benne levő cikkeket beszélik meg, gyakran megoldják a rejtvényeket is. Igyekeznek részt venni olyan rendezvényeken, amelyek valamilyen pluszt adnak az iskolai anyanyelvtanuláshoz, emellett versmondó és helyesírási versenyeken is szerepelnek – magyarázta a tanárnő. A szövetséghez, illetve annak ifjúsági tagozatához kapcsolódó pesti rendezvényekre is eljutnak, mint például az ifjúsági parlament, vagy az úgynevezett Práter anyanyelvi verseny. Szabó Mária megerősítette, a diákok általában kisebb kedvvel fognak a nyelvtanhoz, mint az irodalomhoz. „Nagyon fontosnak tartom a leíró nyelvtani ismeretek tanulását is, ahhoz, hogy a gyerekek megfelelően ki tudják magukat fejezni. A gondolatokat el kell mondani, nem csak klikkelni, olvasni kell. Fontos, hogy minél több szóbeli felelet hangozzon el – beszéltetni kell a diákokat” – így a magyartanár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.