A mester ujjlenyomata is rajta van azon a Munkácsy-alkotáson, amivel pénteken délután gyarapította a Móra Ferenc Múzeum tárlatát Pákh Imre műgyűjtő. Az 1880-as évek első felében készült miniatűr tájképnek egyelőre nincs címe.
Áprilisban láttak először fényképet az alkotásról, a szakma május óta tudott a miniatűr tájképről, a monográfiában nem jegyezték, s akkor még nem voltunk teljesen meggyőződve róla, hogy
Munkácsy Mihály
festménye – tájékoztatott
Pákh Imre
műgyűjtő. A kép egyelőre a Miniatűr tájkép vagy egyszerűen Tájkép nevet viseli, a későbbiekben kaphat végleges nevet, Pákh szerint akár Tájkép szekérrel is lehet a végleges címe a festménynek. „Először találkozom ilyen alkotással, az én gyűjteményemben nincs még egy olyan kép, és tudomásom szerint a szakma sem ismer még egy olyan képet, amelyen véletlenül vagy talán nem is véletlenül rajta hagyta ujjnyomát Munkácsy” – mondta el a műgyűjtő, aki Budapesti lakásából hozta el Szegedre a festményt, hogy ezzel gazdagítsa a Móra-múzeum Munkácsy-tárlatát. Pákh Imrétől megtudtuk, a kép
Donát Sándor
ismert műkereskedő tulajdonát képezte korábban, s egy ismeretlen strasbourgi aukciósháznál árverezték el. A szakma hosszas vizsgálatok után úgy döntött, a Chartreuse-be vezető utat ábrázolhatja. „Üde, könnyű kép, ez is bizonyítja, hogy Munkácsy nagy művész volt” – fogalmazott. A kép bemutatóján
Fogas Ottó
múzeumigazgató elmondta, a Golgotát november 11-én elviszik a Móra Ferenc Múzeumból, helyére két alkotás érkezik a kultúrpalotába. A Golgota és a Krisztus Pilátus előtt című alkotás redukciója lesz látható a december 16-áig látogatható tárlaton, melyet eddig harmincnyolcezren tekintettek meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.