Kultúra

Mobiltörténelem a Móra-múzeumban

Mobiltörténelem a Móra-múzeumban

2011. április 20., szerda
Mobiltörténelem a Móra-múzeumban

A mobiltelefonálás történetét ismerhetik meg az érdeklődők a szegedi Móra Ferenc Múzeumban. A patinás kiállítótérben a közelmúlt lenyomataként négyszáz már nem használt hordozható készüléket állítanak ki. A mobilozás kezdetleges ódon darabjaira is újra rácsodálkozhatnak a látogatók. A kiállítás április 20-án, szerdán 15 órakor nyílik a Móra-múzeumban.

Van, aki Magyarországon már tizenhét éve hozzászokott az eleinte féltégla méretű kultikus tárgyhoz. Egyes kivételezettek Amerikában ezt a mobil érzést már az 1930-as évektől átélhették. A kezdetben az átlagember számára elérhetetlen státusszimbólum mára teljesen hétköznapi használati tárggyá vált. Nincs olyan korosztály, amely még mindig idegenkedne a mobiltól. Van már „nagykijelzős” példány, könnyen kezelhető telefon kimondottan az időseknek és akad gyerekeknek szánt, “kakaóbiztos” babyfon 3 gombbal. Az utóbbi évtizedben felnőtt egy mobilgeneráció, akiknek már érzésekkel teli emlékei vannak telefonjukkal kapcsolatban. Kimondható, létezik már „mobiltörténelem”. Évente egymilliárd telefon készül és már több milliárdot használt el eddig az emberiség. A szegedi kiállítást rendező Mobil-kor Alapítványt azzal a céllal hozták létre, hogy azokat a relikviákat, fontos mérföldköveket megőrizze az utókor számára, amelyeket Magyarországon és a világon bárhonnan összegyűjtöttek. A munka több éve kezdődött és a fejlődés ütemét figyelembe véve megbecsülni is lehetetlen, hogy milyen jelentős gyűjtemény válhat belőle. Felmérések szerint manapság az emberek jobban vigyáznak a mobiltelefonjukra, mint a pénztárcájukra. Kutatások bizonyítják, egyre többen udvarolnak, flörtölek és szakítanak a „mobiltelcsijük” segítségével. A féltékeny társak ma már nem nyomoztatnak a párjuk iránt, hanem titokban, az alkalmat keresve belenéznek a hűtlennek vélt partner mobiljába.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.