A zenetörténet során mintegy harmincezer operát írtak, de a legelszántabb zenekedvelő is maximum százat látott vagy hallott. A világ operáiban esténként játszott darabok nagyobbik felén csak néhány szerző osztozik. Mégis mi okozza a töretlen érdeklődést? Négyszáz év terméséből válogathatnak az operaszínházak New Yorktól Budapestig. Az opera különleges alkotás, költészet, tánc, képzőművészet és zene egyben. Egyik alkotóeleme sem hiányozhat. A Metropolitan Opera 1897-ben játszotta Ambroise Thomas Hamletjét. A több mint száz évvel ezelőtti bemutatóhoz képest jelentős különbség, hogy most a szegedi közönség is láthatja a Belvárosi Mozi nézőterén. Ambroise Thomas 1811. augusztus 5-én zenész család gyermekeként látta meg a napvilágot. A francia opera meghatározó szerzője. Összesen húsz operát írt, ezek túlnyomó többsége a maguk korában repertoárdarab volt Európa számos operaházában, de végül mindössze két darab bizonyult maradandónak. A Hamlet és a Mignon ma is érdeklődésre tart számot, bár hazánkban régóta nem játszották egyik darabot sem. Ambroise Thomas Hamletje 1868-ban keletkezett Shakespeare drámája és annak Dumas-féle francia nyelvű adaptációja nyomán. A szerző halála után a mű eltűnt az operarepertoárból, a nyolcvanas években azonban újra felfedezték, és rendszeresen műsorra tűzik a világ nagy operaszínpadain. 2010. március 27., szombat, 18 óraSzeged, Belvárosi Mozi A Genfi Nagyszínház előadásának adaptációja Zene: Ambroise Thomas, Librettó: Micgel Carré, Jules Barbier Műsoridő: 3 óra 43 perc – 1 szünettel Ophelia: Marlis Petersen, Gertrud: Jennifer Larmore, Laertes: Toby Spence, Hamlet: Simon Keenlyside, Caludius: James Morris Közreműködik a Metropolitan Opera Zenekara és Kórusa, vezényel: Louis Langrée Rendező: Patrice Caurier, Moshe Leiser