Sokszínű, kiegyensúlyozott évadot ígér a Szegedi Nemzeti Színház műsorterve, melyre bérleteket augusztus 10-től lehet vásárolni. A magasabb nézői elvárásoknak való megfelelést és a művészi darabokra való igény felkeltését szolgáló darabok mellett most a klasszikus művek nagyobb számban várják a nagyérdeműt a színházba.
A tavalyi évad bizonyos tapasztalatait igyekeztek kamatoztatni az új műsorrend kialakításakor, így az előadásra szánt darabok választásánál nagyobb súllyal vették figyelembe a klasszikusabb műveket – mondta el portálunknak
Gyüdi Sándor
, a színház főigazgatója. Így például a Nagyszínházban,
Bodolay Géza
rendezésében láthatjuk majd
Vörösmarty Mihály
„Csongor és Tündéjét”, szintén az ő rendezésében
Verditől
az „Álarcosbált”, vagy éppen
Puccinitől
a „Bohéméletet”
Pál Tamás
rendezésében. Itt lesz
Fenyő Miklós
és
Tasnádi István
alkotása is, az „Aranycsapat” –
Fenyő Miklós
zenéjével –, rendezője
Tasnádi Csaba
lesz. A közönség egyik hő vágya teljesülhet, hiszen
Offenbach
operettjét, az „Orfeusz az alvilágban” címűt is színre viszik. Másik gyakran hiányolt műfaj a musical, erről azonban tudni kell, hogy horribilis költségeket jelent elsősorban a szerzői jogok miatt egy-egy ilyen előadás – árulta el a főigazgató. Természetesen ismét gondoltak a gyerekekre is:
Jékely Zoltán
„Az aranyszőrű bárány” című mesejátéka és a Budapesten sikert aratott „Hattyúk tava” balett gyermekelőadás várja majd a legifjabbakat. Gyüdi Sándor elmondta: a gyerekdaraboknál humoros, kedves, mozgalmas, játékos műveket kerestek, sok óvodáskorú nézőjük van ugyanis, akiket fáraszt a sok szöveg.
Ismét a Nagyszínházba kerülnek a komolyabb operák, eredeti nyelven, a Kisszínháznak meghagyják a vígoperát, magyarul:
Rossini
„Ory grófja” című kétfelvonásos művét
Anger Ferenc
rendezésében láthatja majd a nagyérdemű – a darab a Budapesti Tavaszi Fesztivál programjába is belekerült. Az operajátszásban folytatódik az a hagyomány, hogy nemzetközi hírű énekesekkel kápráztatják el a szegedi közönséget.
José Cura
után idén
Miklósa Erikát
a Rossini-darabhoz szeretnék felkérni,
Rost Andreával
pedig a „Bohémélet” női főszerepéről tárgyalnak. Szokás a színházban, hogy egy produkciót több évig is színpadon hagynak: a Nagyszínházban játsszák továbbra is
Berlioz
„Faust elkárhozását”, a Gilbert-Sulivan-féle „Kalózkalandot”, és
Mozarttól
a „Figaro házassága” is színpadon marad – sőt, a Figaróval a budapesti Thália Színházban vendégszerepel a társulat. A Kisszínházban a shakespeare-i „Tévedések komédiája” és a
Barnák-Deme
alkotta „Hal a zacskóban” című darabok maradnak műsorrenden. A
Molnár Dávid
tollából született „A szögedi röpülő tyúkból” a felolvasószínházi bemutatót követően stúdiószínházi bemutatót tartanak. Két új produkcióval jelentkezik a Szegedi Kortárs Balett: „A Tiszánál” és a „Homo hungaricus” című produkciókat láthatjuk majd.
A bérletek szerkezete és neve változatlan, csak a tartalom bővült: a Premier bérletbe ezután az évad összes premierelőadása szerepel. A bérletek és jegyek árának átlagos emelkedése nem éri el az áfa-emelkedés mértékét, így még az áfa-emelkedés terheit sem hárítják át a nézőkre. A drágább bérletek esetében ugyan meghaladja az átlagot az emelés, de a legdrasztikusabb árváltoztatás is csupán tíz százalékos növekedést hozott. Ugyanakkor a bérleteknél is bevezettek egy – a jegyeknél már régebb óta működő – ötödik árkategóriát, ha ezt választjuk, még a tavalyi áraknál is kevesebbért lehet majd bérletet vásárolni. A kedvezmények nem szűkültek: diák-, pedagógus-, nyugdíjas és csoportos kedvezmények várják az érdeklődőket, és ezek össze is vonhatók. Érdemes lesz figyelemmel kísérni a színház honlapját, vagy érdeklődni a jegyirodákban, hiszen bővül az akciók száma, ha például egy előadásra maradtak még üres helyek, akkor jelentős kedvezménnyel lehet rájuk jegyet vásárolni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.