Közlekedés

Komoly korszerűsítésbe kezd a MÁV, teljesen megújulhatnak a szegedi IC-k is

Komoly korszerűsítésbe kezd a MÁV, teljesen megújulhatnak a szegedi IC-k is

2022. szeptember 8., csütörtök
Komoly korszerűsítésbe kezd a MÁV, teljesen megújulhatnak a szegedi IC-k is

Új InterCity flotta beszerzését kezdjük meg – írja Facebook-oldalán Vitézy Dávid. A Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedési államtitkára kifejti, Magyarország Kormánya elfogadta a TIM előterjesztését, a szerdán megjelent kormányhatározat szerint 39 plusz opcionálisan 10 új, korszerű, vezérlőkocsival együtt legalább 7 kocsis távolsági szerelvény és 50, elsősorban hozzájuk való (de más vonatokban is használható) Siemens Vectron mozdony beszerzéséről döntött az idén megkötött keretszerződés terhére.

Gyakrabban tűnhetnek fel ilyen mozdonyok Szegeden (Fotó: MÁV)

Vitézy Dávid szerint ez a beszerzés az összes hazai távolsági vonalon megoldja a távolsági járművek problémáját, úgy, hogy nemzetközi forgalomban is be lehet majd őket vetni.

Mint írja, az elképzelések szerint

  • a Budapestről Miskolcot, Nyíregyházát, Debrecent és Szolnokot felfűző kör-IC-ben,
  • Pécsre,
  • Kecskeméten át Szegedre,
  • Győrön át az ÖBB vonataival vegyesen Bécsbe,
  • a Balaton déli partjára és az északi parti vonal villamosítása után az északi partra,
  • Prágába,
  • Varsóba,
  • Belgrád és a jövőben tovább akár a Balkán déli államai felé ezek az új, zárt ingavonatok járnak majd, a többi, kisebb kapacitást igénylő irányba pedig olyan vonatok, amelyek tisztán a hasonló színvonalú szolgáltatást jelentő (IC+, CAF) kocsikat tartalmazzák.

Az államtitkár kiemeli, a kormányhatározat szerint a közbeszerzési eljárást még idén meg kell indítani a 39+10 szerelvényre, ami összesen több mint 380 darab kocsit jelent majd.

Ez a teljesMÁV-Start IC távolsági flotta bő kétharmadának cseréjét jelenti.

Vitézy megemlíti, hogy a kormány az utóbbi években 92 IC+-kocsi megépítését finanszírozta (15 még gyártás alatt van Szolnokon), ezt kiegészíti néhány más korszerűbb vagon (például a felújított CAF-ok), de mindez kevés, a flotta kétharmada elöregedett.

Ahogy idén nyáron is láttuk, és írtam róla itt is, a MÁV-Start még nem képes mindenhol a 21. században elvárt színvonalú járműveket kiállítani a hazai és a nemzetközi távolsági forgalomban.

írja az államtitkár.

A posztból az is kiderül, hogy a kormányhatározat szerint 39+10 zárt távolsági ingaszerelvény fog érkezni. Ezek egy része a tervek szerint 9, a maradék 7 kocsiból áll majd, beleértve egy vezérlőkocsit is, hogy egyszerűen és gyorsan tudjanak irányt váltani a pályaudvarokon.

Az új szerelvények felépítése és összeállítása tehát lényegében a nálunk is népszerű, Budapest és Bécs között közlekedő, az osztrák Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) által üzemeltetett RailJetekére hasonlít majd

fogalmazott Vitézy Dávid.

Hozzátette, céljuk, hogy a lehető legnagyobb mértékben Magyarországon gyártsuk ezeket, azért, hogy a beszerzés ne terhelje lökésszerűen a központi költségvetést, szolgáltatásvásárlást tervezünk, amelynek része a mozdony és a kocsik karbantartása is.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.