A száz százalékban városi tulajdonú cég egészen pontosan 862 millió 821 ezer forint veszteséggel zárta a tavalyi évet.
A dokumentumot a Városüzemeltetési iroda készítette el, és Kovács Tamás gazdasági alpolgármester viszi majd be a pénteki szegedi közgyűlés elé, amiből az is kiderült, hogy a pandémia miatt volt ilyen nehéz éve a közlekedési cégnek, és nem is számítottak sokkal jobb eredményre.
A menetdíjbevétel 1 milliárd 180 millió forint volt, a terv pedig 1 milliárd 275 millió forint. Ez azt mutatja, hogy tervezett jegybevétel több mint 92 százaléka be is folyt a kasszába, csakhogy 2019-ben, azaz a járvány előtti évben ez az összeg még 1 milliárd 723 millió forint volt, vagyis
Emellett az SZKT bevételeire komoly hatással van az egyetem működése is. A pandémia miatt távoktatás volt, így az oktatási intézmény nem vásárolt szemeszterbérleteket, ami szintén komoly kiesést jelentett a városi cégnek.
A jegyértékesítésben viszont legalább látszik némi javulás. Az utasok tavaly már 13 százalékkal több jegyet vettek, mint tavalyelőtt, ez viszont még mindig 22 százalékkal kevesebb a 2019-es eladásoknál.
A közlekedési céget érintette a parkolás ingyenessé tétele is. Viszont miután újra fizetni kellett, hozta az elvárt bevételt, sőt, többet is. Tavaly 889 millió forint bevétele lett az SZKT parkolási üzletágának, a tervezett 854 millió forint helyett.
Mindemellett a közlekedési cég üzemelteti a repülőteret is, amely csaknem 52 millió forint nettó árbevételt hozott a társaságnak, a tramtrain üzemeltetésére pedig 61 millió forintot kapott a MÁV-tól a városi cég.
Ahogy pedig arról néhány napja mi is beszámoltunk, lemondott Majó-Petri Zoltán az SZKT ügyvezető igazgatói pozíciójáról, melyre a pályázati kiírást a pénteki közgyűlésen fogadhatják el. Az igazgató egy róla készült interjúban azt nyilatkozta, hogy a továbbiakban a tudományos életre és az egyetemi pozíciójára szeretne koncentrálni - a társaság veszteségeit viszont nem említi meg.
Forrás: delmagyar.hu
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.