– A tram-train járművek rendkívül összetett, bonyolult járművek, szinte mindent számítógép vezérel. A próbafutáson kívül a következő hetekben még számos tesztnek teszik ki a szerelvényeket. Ha minden rendben lesz, akkor várhatóan idén decemberben újra szétszedik a tram-train járművet, méghozzá három darabra, hogy speciális tréleren Magyarországra szállíthassák – mondta a lapnak Mucsi László projekttanácsadó.
A hazai szakemberektől úgy tudni, 3-4 hétre lesz szükségük ahhoz, hogy ismét összeszereljék és forgalomképes állapotba hozzák a szerelvényt – fogalmazott a szakember. Ezek után kezdődhet a tram-train hazai tesztelése a Hódmezővásárhely–Szeged pályán.
– A tizenkettőből három prototípust kell vizsgálni Magyarországon. A három tram-trainnek egyenként minimum 15 ezer kilométert, összességében pedig 50 ezer kilométert kell a próbajáratok során hibamentesen futniuk. A magyarországi közlekedési hatóság rendkívül komoly vizsgálatokat végez majd a járműveken. Utána történhet meg a maradék 5, illetve a későbbiekben a plusz 4 szerelvény legyártása, leszállítása. A mostani számításaink szerint jövő ősszel már utasokat is szállíthat a tram-train – összegzett a szakember.
Csak remélni lehet, hogy a vírushelyzet nem írja fölül az előzetes elképzeléseket.
(Fotó: José Fabra)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.