Vitathatatlan, sikeres és színvonalas volt a Szente Vajk által színpadra állított Elisabeth musical a Szegedi Szabadtéri Játékokon. Az 1996-os ősbemutató után többször is sikerrel játszott darab, egy Szegeden eddig nem látott, igényes, a tér és a darab múltjához méltó rendezést kapott. A darabot hiába szerette a közönsége, nem volt telt ház.
Mondhatnánk, hogy mi előre szóltunk, amikor novemberben programot hirdetett a Szabadtéri. Sejthető volt, hogy bármennyire jó az Elisabeth, és remek a rendezés, de Szegedtől 80 kilométerre, Kecskeméten két évig játszották. A sikere töretlen volt, a nézettsége kitűnő, ahogy lapunknak Szente Vajk is elmondta,
Éppen ezért sejthető volt, hogy nagyon sokan látták is a darabot a környéken, de Bács-Kiskun és Pest vármegyében biztosan. Garantált volt, hogy nem tudják megtölteni a Dóm tér nézőterét nem hogy egy, pláne három este, hozzávetőlegesen 15 ezer forintos jegyáron.
Nem csak mi látjuk így a fentiket. A város vezetésével, a városi cégekkel mindig rendkívül lojális és elnéző önkormányzati hírportálon is hasonló gondolatokat fogalmazott meg a darabról kritikát író újságíró az önkormányzat működtette Szabadtériről.
„A siker ellenére jó lenne, ha valaki elmagyarázná, hogy a Szegedi Szabadtéri Játékok sohasem volt vidéki színházak kifutott produkcióinak utánjátszóhelye – főleg nem 16 ezer 990 forintos jegyekért. Ahhoz szokott a közönség, hogy Dóm téri színpadon az ország legjobbjai léptek fel. Nem ritkán olyan nemzetközi sztárok is, akikre a Milánói Scala, a Veronai Aréna vagy a New York-i Metropolitan nézői is kíváncsiak voltak. Ha nem tudnak a két szint között különbséget tenni, akkor hosszabb távon nem sok jó vár a fesztiválra, gyorsan elveszítheti országos vonzerejét. Ha másból nem, abból tanulni lehetne, hogy a régen nyaranta 6-7 előadásban játszott Elisabethre most három estére sem tudtak telt házat csinálni.”-áll a cikkben.
Évekig működött remekül a Szabadtérin az a modell, hogy a
Ilyen volt az Elisabeth is 2006 augusztusában. Tódultak a nézők vidékről is ezekre az előadásokra. Majd a darab egy kőszínházas évad után ismét visszatért, a siker akkor sem maradt el. A sorrend azonban - mint a fent említett példa is mutatja - fontos.
Az elmúlt két évben, amióta a Szegedi Szabadtéri Játékokat és a Szegedi Nemzeti Színházat összevonták rengeteg kritika érte a teátrum vezetését, ugyanakkor elkerülhetetlen a város vezetésének felelősségét vizsgálni, mivel a fúzióról szóló döntést ők hozták meg. Kényszerpályára tették ezzel a Barnák Lászlót, akit a nyár elején választottak újabb öt évre igazgatónak. Gyaníthatóan ha nem áll be a sorba és nem vállalja a feladatot, találnak helyére mást. Ugyanakkor nem egyszerű a feladata, már csak azért sem, mert ahogy nagyon sok más esetben,
Hiába szajkózza a város vezetése és az önkormányzati média, a tényekkel nehéz vitatkozni: az összevonással több száz millió forintos forrást dobtak ki az ablakon ami a Szabadtéri működését segítette volna.
Véletlen lenne?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.