Mint arról beszámoltunk, bővítették a sárga parkolási zónát. Létrehoztak egy hatalmas új zónát, a kéket, amely a nagykörúton kívüli - eddig ingyenes részeket - teszi fizetőssé, továbbá Újszeged körúton belüli részét. Szintén újonnan kialakított a lila parkolási zóna, amely lényegében a Torontál teret takarja. Hivatalosan július 1-től élesedtek az új parkolózónák és azzal együtt a megemelt díjak, azonban a hétvége miatt ez gyakorlatilag csak ma következett be - a reakció pedig nem maradt el.
Mint a lenti térképen is látható, a városvezetés teljesen megszüntette az ingyenes parkolás lehetőségét a város jelentős részében. A belvárosba igyekvők számára már korábban fizetőssé tette a rakpartot, most pedig a teljes újszegedi oldalt is - ahol a terület önkormányzati képviselőjét az általa is, de főleg Botka László által használt, Rákosi jelmondat újraértelmezésével fejezték ki véleményüket helyiek.
HIÁBA A TILTAKOZÁS
Nem csak a lakosság, a helyi kormánypárti képviselők is rendszeresen felemelték szavukat a folyamatosan emelkedő és egyre bővülő parkolózónák miatt. A bizottsági egyeztetéseken sem vették figyelembe a javaslataikat, a közgyűlésen pedig a megszokott módon minden balliberális képviselő megszavazta a szegediekre kirótt újabb sarcot.
A városvezetés nem is titkolja, hogy hadban áll az autósokkal. Többször emlegetett vágyálmuk az autós forgalom visszaszorítása, amely helyett a tömegközlekedést, illetve a biciklis és gyalogos forgalmat helyeznék előtérbe. Közben természetesen elhangzanak a klasszikus "zöld" és "fenntartható" irányelvek, csakhogy semmit sem tesznek ennek érdekében.
Az autózás legfőbb alternatívája a tömegközlekedés lenne, csakhogy három lépcsőben emelik annak is a díját és ki tudja hol lesz a vége. Tavaly szeptemberben volt az első emelés, amit idén január 1-én folytattak, kevesebb mint fél év múlva, 2024. január elsején pedig jön az újabb emelés. A fedélzeti automatából, illetve mobilapplikáción vásárolt menetjegy 550 Ft lesz (48,6% emelés), járművezetőnél váltott 650 Ft (44,4%-os emelés), általános havibérlet 9600 Ft-ra emelkedik (37,1%-os emelés), a diák bérlet pedig 5800 Ft (45%-os emelés).
A folyamatosan növekvő ár mellett pedig további probléma, hogy sűrűn gondot okoz az SZKT számára a menetidő tartása. Ráadásul egy-egy vonalon történt műszaki hiba vagy baleset esetén az ígért 5-15 perces csúszás helyett sokszor csak 30-45 perc után jön egy pótlóbusz. Jelenleg több megállóban sincs feltüntetve, hogy egyáltalán mikor jön alacsonypadlós járat - ami szintén elég gyér sűrűségű több vonalon is - emiatt pedig babakocsisok és idősek számára szintén nem tud a tömegközlekedés megfelelő alternatívát nyújtani az autózás helyett.
Az utóbbi időben Szeged átvette a budapesti trendet és nem bicikliutak készülnek, hanem nemes egyszerűséggel az autóútra festenek fel egy bicikli sávot. Bár költséghatékony megoldás, de egyáltalán nem mondható biztonságosnak és ezzel aligha javítanak bármit is a közlekedésen és "fenntarthatóságon".
A lakosság java számára pedig teljesen irreális a gyaloglással felváltani az autózást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.