Közélet

Lóg a levegőben a Belvárosi híd csomópontjának átalakítása

Lóg a levegőben a Belvárosi híd csomópontjának átalakítása

2019. július 22., hétfő
Lóg a levegőben a Belvárosi híd csomópontjának átalakítása

Felújítják a Stefániát és a Roosevelt teret, de a Belvárosi híd szegedi oldalán a csomóponthoz hozzá sem nyúlnak. A problémás területet nem szeretik az autósok és a biciklisek sem, a híd pedig bedugul a reggeli és a délutáni csúcsban.

A Belvárosi hidat Újszeged felé hétfőn lezárták 18 napra, erre a dilatációs elemek cseréje miatt volt szükség. "Ez nyilván bosszantó, de nem lehet ezzel küzdeni. Ha meg kell javítani, akkor le kell zárni" – mondta Várdai Endre. "Mikor először lezárták néhány hete, még emlékszem, sokan nem figyeltek a táblára és csak hajtottak tovább a hídra. Persze akkor még nem rendőrök irányították a forgalmat, de hétfőn már igen" – számolt be a férfi, aki szerint sokkal égetőbb problémával kellene foglalkozni a közelben. "Ez a jelenlegi állapot senkinek se jó. A bicikliseknek és az autósoknak sem" – kezdte gondolatmenetét a Belvárosi híd szegedi oldalán lévő csomópont kapcsán. "Azt hiszem, a kerékpárosok olykor nem elég körültekintőek. Előfordul, hogy össze-vissza tekernek az úttesten, közben meg körülöttük haladna a forgalom, de nem tud" – mondta. "Persze biciklin ülve sem jó, mert a lámpa sokáig tartja a kerekezőket. Másrészt pedig az Oskola utcán majdhogynem ön- és közveszélyesen száguldanak néhányan, a KRESZ-re és a környezetükre fittyet hányva, pedig fél méterre már autók hajtanak el mellettük" – érzékeltette. Ottjártunkkor egy kerékpáros éppen elkerülte, hogy összeütközzön egy másik bringással. "Haló, bicikliút!" – kiáltott az elbambult biciklisre a szemből érkező fiatal, pillanatokkal azelőtt, hogy összeütköztek volna. Eközben a Híd utca felé folyamatosan haladtak a kocsik. "Nem hiszem el, hogy arra a maximum egy percre, amíg végigteker az Oskola utcán, nem bír odafigyelni valaki" – mérgelődött Soós Dezső, aki maga is biciklivel szokott közlekedni ezen a szakaszon. "Jobban el kéne különíteni a kerékpárosokat az autósoktól, mert feláll a szőr a hátamon néha, olyan felelőtlen embereket látok. Persze mérgelődni tudnak, mikor majdnem elütik őket, csak azt nem veszik észre, hogy éppen ők közlekednek szabálytalanul" – részletezte. Az önkormányzat már hosszú évekkel ezelőtt forgalomszámlálást végzett, hogy felkészüljön a város egyik legforgalmasabb csomópontjának átalakítására. Azonban ennek egyelőre semmilyen következménye nincs, a témával kapcsolatos kérdéseinkre nem adott választ tavaly sem az önkormányzat. "Felelős városvezetésnek ezzel foglalkoznia kellene. Persze működik a rendszer, de hogy? Elég ránézni a Belvárosi hídra és látszik, hogy a reggeli és a délutáni csúcsot nem bírja a szegedi oldalon a csomópont" – adott hangot véleményének Tóth Annamária. A Stefánián és a Roosevelt téren a tervek szerint 2020 második negyedévre kell befejezni a rekonstrukciós munkálatokat a zöld város program keretében. A TOP-os projekt összesen 1,2 milliárd forintból készül el, melyből 850 millió forint támogatási összeg, ám a felújításba nem tartozik bele a csomópont átalakítása.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.