A város külső részét teljes hosszában érintő 90-es járat a legritkább esetben tartja a menetrendet, ezzel rengeteg bosszúságot okoz az utasoknak. A DAKK diszpécsere úgy tudja, hogy az önkormányzat nem lép az ügyben, pedig kézenfekvő megoldások kínálkoznak.
Ha ön a 90-es busszal igyekszik pontosan odaérni valahova, akkor jobb, ha óvatos és "menekülőutat" tervez. Legalábbis ez derül ki az olvasónktól kapott levélből és mi is hasonlóan tapasztaltuk. Ráadásul egy igen érdekes csavar van a történetben, hiszen a DAKK-nál azt mondják, az önkormányzat nemtörődömsége miatt van így.
A 90-es busz indulása 2016 óta kiszámíthatatlan, amióta Újszegedről a Nagyállomásra közlekedik és vissza, végig Alsóvároson, Móravároson, Rókuson, Makkosházán és Tarjánon egészen Odessza városrészig, összesen 30 megállót érintve. "A 90-es busszal utazom rendszeresen Tarjánból mindkét irányba. Április elseje óta 16 alkalommal szálltam erre a buszra és számoltam, összesen 14 percet késett. Hogy ne legyen egyszerű, ez úgy jött össze, hogy 10 alkalommal késett a busz összesen 32 percet és hat alkalommal hamarabb jött, összesen 18 perccel" – írta levelében Gábor, aki nem csak precíz statisztikát vezetett, hanem a diszpécsernél is érdeklődött az okokról. Három alkalommal telefonált, mindháromszor nagyon korrekt és megértő diszpécserrel beszélgetett, aki érdekes dolgot árult el. "Azt mondta, hogy az önkormányzat kéri így a menetrendet, ők a megrendelők. A diszpécser azt is hozzátette, hogy ezerszer kérték már, hogy legalább annyit tegyenek meg, hogy egy csúcsidőben érvényes és egy csúcsidőn kívüli menetrendet is készítsenek, de hiába" – idézte a telefonbeszélgetését Gábor.
Leellenőriztük mi és nem tapasztaltunk mást. Miután az utolsó, 90-es busz este 11 előtt a Makkosházi körút megállóba 4 perccel hamarabb jött, tárcsáztuk mi is a megállóban talált telefonszámot. Ilyen esetben már csak átszállással vagy taxival juthat célba az utas, ezért gondoltuk, hogy kérdésünk jogos. A vonal végén a diszpécser meg sem lepődött, mi viszont annál inkább, amikor azt mondta: "Sajnos ez ilyen. Megengedett a 4-5 perc sietés a sofőrnek. Nem tudunk mit tenni, az önkormányzatnak jeleztük a problémát nem is egyszer, de nem történt változás" – mondta a diszpécser nekünk is, és kétszer elnézést kért. Javasolta, hogy írjuk le panaszunkat levélben és küldjük el. Legutóbb ma reggel próbáltunk rá arra, hogy mennyire pontos a 90-es. Nem vártunk sokat, így nem csalódtunk nagyot. A Temesvári körúton vártuk a buszt, 8:33-ra kellett volna megérkeznie, mi 8:36-kor tárcsáztuk a diszpécsert. Azt mondták, hogy a Bertalan-híd felújítása miatt késik a busz. Ezzel csak egyetlen probléma volt, a hídon folyamatos volt a forgalom, taxiba ülve, mint kés a vajon száguldottunk át, hogy a Fecske utcánál 9 perc késéssel felszálljunk a buszra. A végállomásig 11 perc csúszást "szedett össze". A fenti példák jól mintázzák, hogy egy ilyen, az egész várost körbejáró busz esetében szükséges a csúcsidőt és az azon kívüli időszakot megkülönböztetni. Ahogy olvasónk a levelében megírta, ez több magyar városban is remekül működik és bevált, kiszámítható vele az utazás. De Budapesten például köztes megállókban hosszabban várakozik a jármű, ha előbb ér oda a kiírtnál. Úgy tűnik itt is megoldást nyújthat bármelyik gyakorlat, már csak azért is, mert a busz a vasútállomásra igyekvőknek bosszúságot okozhat, ha késik, a munkába igyekvőknek, vagy onnan hazaindulóknak pedig szintén kellemetlenséget tartogat. A kérdéseinket az esettel kapcsolatban elküldtük a DAKK-nak és az önkormányzatnak, ha megkaptuk a válaszokat, megírjuk. Ha esetleg ön is tapasztalt hasonló késéseket, korábban érkezéseket más járatoknál akkor írja meg nekünk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.