Az egyik Ikarus-Skoda trolibusz padlóburkolata szétnyílt, a közlekedési társaság szerint azonban ez nem balesetveszélyes, így megvárják a száraz időszakot és csak akkor orvosolják a problémát.
Egyik olvasónk pár hete küldte az alábbi fényképeket, amelyek egy Ikarus-Skoda trolibuszon készültek Szegeden. A fotókon jól látható, hogy szétnyílt a padlóburkolata a járműnek.
- Többször is olvastam már Önöknél közlekedéssel kapcsolatos cikket, ezért gondoltam, hogy felkeresem Önöket ez ügyben – kezdte levelét Túri András. – Ma reggel a 10-es trolival mentem haza délután, és feltűnt, hogy a viszonylag új trolibusz padlóburkolata szétnyílt – folytatta. -
Elég balesetveszélyesnek tűnt, hiszen egy figyelmetlenebb utas könnyen felbukhat benne, vagy esetleg megkarcolhatja a lábát
. Emellett nem vagyok benne biztos, hogy normális dolog, hogy egy 5-6 éves járművel ilyesmi történik – zárta gondolatait András.
Az SZKT szerint nem balesetveszélyes
Az olvasónk észrevételét és fényképeit továbbítottuk a Szegedi Közlekedési Társaság felé, akiktől az alábbi válaszokat kaptuk: „Az utas által küldött fotókon a padlóburkolatra vonatkozó észrevétel kapcsán
a Társaságunk szakemberei megállapították, hogy esztétikai jellegű, nem balesetveszélyes kopásról és elváltozásról van szó, amit a soron következő, tervezett karbantartási munkálatok során ki fogunk javítani”
– olvasható az SZKT válaszlevelében. Hangsúlyozták, hogy a járművek rendszeres ellenőrzése minden éjszaka megtörténik, balesetveszélyes hibával nem kerül forgalomba egyetlen járművük sem.
A téli időszak a probléma oka
„A Szegedi Közlekedési Társaság által üzemeltetett Ikarus-Skoda típusú trolibuszok már öt évesek, több mint 250 ezer kilométert tettek meg a városi csúcsforgalomban a legnagyobb utasterhelés mellett. A járművek belső burkolata ekkora igénybevétel mellett természetesen elhasználódnak.
A különböző technológiával, anyagokkal gyártott burkolati rendszerek eltérően viselik az igénybevételt, és az időjárási körülményeket
. Ezeknél a járműveknél ez a párás, vizes, téli hideg időszak sajnálatos módon ezt eredményezte.” – írta az SZKT.
Tavasszal javítják ki
A közlekedési társaság a közleményében kifejtette, hogy a padlóburkolat javításához a burkolati rendszer kiszáradása szükséges, amit egy kedvezőbb tavaszi időjárás esetén tudnak majd elvégezni a száradás, a tartósság és hosszú jármű-állásidő elkerülése érdekében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.