Közélet

Tavaszig vár a javítási munkákkal az SZKT

Tavaszig vár a javítási munkákkal az SZKT

2019. január 30., szerda
Tavaszig vár a javítási munkákkal az SZKT

Az egyik Ikarus-Skoda trolibusz padlóburkolata szétnyílt, a közlekedési társaság szerint azonban ez nem balesetveszélyes, így megvárják a száraz időszakot és csak akkor orvosolják a problémát.

Egyik olvasónk pár hete küldte az alábbi fényképeket, amelyek egy Ikarus-Skoda trolibuszon készültek Szegeden. A fotókon jól látható, hogy szétnyílt a padlóburkolata a járműnek.

- Többször is olvastam már Önöknél közlekedéssel kapcsolatos cikket, ezért gondoltam, hogy felkeresem Önöket ez ügyben – kezdte levelét Túri András. – Ma reggel a 10-es trolival mentem haza délután, és feltűnt, hogy a viszonylag új trolibusz padlóburkolata szétnyílt – folytatta. -

Elég balesetveszélyesnek tűnt, hiszen egy figyelmetlenebb utas könnyen felbukhat benne, vagy esetleg megkarcolhatja a lábát

. Emellett nem vagyok benne biztos, hogy normális dolog, hogy egy 5-6 éves járművel ilyesmi történik – zárta gondolatait András.

Az SZKT szerint nem balesetveszélyes

Az olvasónk észrevételét és fényképeit továbbítottuk a Szegedi Közlekedési Társaság felé, akiktől az alábbi válaszokat kaptuk: „Az utas által küldött fotókon a padlóburkolatra vonatkozó észrevétel kapcsán

a Társaságunk szakemberei megállapították, hogy esztétikai jellegű, nem balesetveszélyes kopásról és elváltozásról van szó, amit a soron következő, tervezett karbantartási munkálatok során ki fogunk javítani”

– olvasható az SZKT válaszlevelében. Hangsúlyozták, hogy a járművek rendszeres ellenőrzése minden éjszaka megtörténik, balesetveszélyes hibával nem kerül forgalomba egyetlen járművük sem.

A téli időszak a probléma oka

„A Szegedi Közlekedési Társaság által üzemeltetett Ikarus-Skoda típusú trolibuszok már öt évesek, több mint 250 ezer kilométert tettek meg a városi csúcsforgalomban a legnagyobb utasterhelés mellett. A járművek belső burkolata ekkora igénybevétel mellett természetesen elhasználódnak.

A különböző technológiával, anyagokkal gyártott burkolati rendszerek eltérően viselik az igénybevételt, és az időjárási körülményeket

. Ezeknél a járműveknél ez a párás, vizes, téli hideg időszak sajnálatos módon ezt eredményezte.” – írta az SZKT.

Tavasszal javítják ki

A közlekedési társaság a közleményében kifejtette, hogy a padlóburkolat javításához a burkolati rendszer kiszáradása szükséges, amit egy kedvezőbb tavaszi időjárás esetén tudnak majd elvégezni a száradás, a tartósság és hosszú jármű-állásidő elkerülése érdekében.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.