
Szeged legendás járművei kigördültek a garázsból, és május 27-ig minden nap róják a köröket a város utcáin.
Múlt héten az SZKT forgalomba állította nosztalgia trolibuszait, valamint a 114 éves retro villamosát is, ennek apropóján utánanéztünk, hogy milyen történetek fűződnek Szeged legendás járműveihez.
Az utolsó szovjet trolibusz
Szegeden 2007-ben vonták ki a forgalomból az utolsó működőképes ZIU-9-est, azonban 2011-ben felújították és azóta nosztalgia járatként üzemel a 153-as pályaszámú szovjet trolibusz. Az 1986-ban gyártott tűzpiros járgány a téli időszakban feldíszített karácsonyi troliként szokott közlekedni, most azonban eredeti formájában utazhatunk a matuzsálemkorú közlekedési eszközzel.
Tizenkettőből mára már csak két Ikarus maradt
, ezek közül négy a széria különböző prototípusa volt, míg kettőt Eberswaldéból vásárolt az SZKT használtan. Az 1991 és 1993 között érkezett hat Ikarus 280-ast ZiU 9-es trolikból származó elektronikával látták el. Ma már csak az 502-es valamint az 505-ös pályaszámú Ikarusok szolgálják a szegedi tömegközlekedést, igaz egyik sem közlekedik menetrend szerint. A kocsik közül az utolsóként érkező 505-öst 2009-ben felújították, azóta nosztalgia járatként szokta róni Szeged utcáit.
A velünk élő történelem
A 313-314-es pályaszámú, F típusú ikermotorkocsi eredetileg Budapesten közlekedett
, a kocsik 1904-ben készültek a Schlick gyárban. A villamosokat 1968 és 74 között ikresítették. A típusból került ki a legutolsó kéttengelyes forgalmi jármű Budapesten, 1984-ben selejtezték őket. Ekkor Debrecen és Szeged is vásárolt belőlük. Felújításukat 2004-ben végezte el az SZKT.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.