Közélet

Berezelt a buszbalhétól a városvezetés – Kizárták a lakosokat a közgyűlésről

Berezelt a buszbalhétól a városvezetés – Kizárták a lakosokat a közgyűlésről

2017. szeptember 22., péntek
Berezelt a buszbalhétól a városvezetés – Kizárták a lakosokat a közgyűlésről

Szentmihály, Móraváros és Kecskés István telep buszközlekedéséért szerettek volna kiállni a lakosok a pénteki közgyűlésen, ám a zömmel nyugdíjasokat annyira veszélyesnek ítélte meg a városvezetés, hogy nem engedték fel őket a karzatra. Nógrádi Tibor a városháza előtt tett nekik ígéretet: nem hagyja magát, a városüzemeltetési bizottság elé viszi a menetrend ügyét. A közgyűlésen Nagy Sándor alpolgármester buszjáratokkal kapcsolatos interpellációra adott válaszát a baloldali többség elfogadta, azonban Kardos Irén tartózkodott.

Buszbalhéval kezdődött a

közgyűlés

, először is nem engedték fel a karzatra a szentmihályiakat, móravárosiakat és kecskéstelepieket, akik azért szerettek volna részt venni az ülésen, hogy jelezzék: visszakérik a 76-os és a 13-as járatokat. A Fidesz-L.É.T.-es Nógrádi Tibor napirend előtti felszólalásában ismertette, hogy

Kardos Irénnel

közösen egy kompromisszumos javaslatot dolgoztak ki a busztársasággal közösen, amelynek fontos eleme, hogy nem kerülne többe a városnak. Az Együtt színeiben politizáló

Nagy Sándor

alpolgármester úgy reagált, hogy 2015 novemberében elsőként ismerhette meg Nógrádi a menetrend-módosítási elképzeléseket. Mivel az érintett lakosokat nem engedték fel a karzatra, s megerősítették a biztonsági szolgálatot is, Nógrádi a polgármesteri hivatal előtt szólt az egybegyűltekhez. Elmondta, pont azért Nagy Sándor asztalára tették le javaslatukat, s nem ő maga nyújtotta be, mert úgy gondolták, ha saját ötletként elő tudja majd terjeszteni, akkor végrehajtják a lakosság érdekét szolgáló módosításokat. „Erre olyan támadások értek a város lapján, a Szegedi Tükör hasábjain keresztül, ami előtt egyszerűen érthetetlenül állok. Hiába írták, hogy félrevezettem a mihálytelkieket, ez nem igaz, én az ott élőket képviselem. Legalább azt tudnák, mi a neve a városrésznek, hiszen a Rákosi-érában nevezték Mihályteleknek, a neve Szentmihály. Ha valaki alpolgármesteri székből mihálytelkezik, vegyen egy térképet, s tanulja meg, hogy Kecskés István telep, Szentmihály és Móraváros a neve az adott városrészeknek, mint ahogy azt is tudomásul kell venni, nincs vége Szegednek a körtöltésnél” – szögezte le. Emlékeztetett, hogy 2016-ban a városüzemeltetési bizottság szavazta meg a menetrend módosítását, amely grémiumnak – hiába állít mást Nagy Sándor és a városvezetés – sosem volt tagja. Nógrádi azt, hogy leküldték a lakosokat a karzatról, úgy értékelte, hogy megszűnt az önkormányzati demokrácia Szegeden. Szerinte a városvezetés egyszerűen fél az emberek véleményétől, attól tartanak, hogy valaki a karzatról kritikát fogalmazna meg egyes döntésekkel kapcsolatban, s ezért inkább nem engedik, hogy idős emberek helyet foglaljanak a díszteremben. Megjegyezte, csakis akkor jelzik azt, hogy a karzaton mindössze 10 fő tartózkodhat, ha fennáll a lehetősége, hogy valaki véleményt kíván nyilvánítani egy-egy közgyűlésen, bezzeg ha a polgármester kell ünnepelni, akkor akár félszáz embert is felengednek oda. Jelezte, hogy a 76-os busz menetrendjének visszaállítására vonatkozó előterjesztését a városüzemeltetési bizottság elé fogja terjeszteni. Felhívta a lakosok figyelmét, ne legyenek illúzióik, le fogja szavazni a grémium balliberális többsége az indítványát. Egy móravárosi férfi azt nehezményezte, hogy Kardos Irén nem állt ki mellettük a buszmenetrend kapcsán, amire Nógrádi elmondta, hogy a képviselőasszony meghallotta az emberek igényét, a lakossági fórumok megszervezésében is segédkezett, csak nem akart ellentmondani a városvezetésnek, ezért nem emelt szót a közgyűlésben.

Haág Zalán

KDNP-s képviselő interpellációjára az ügyről Nagy Sándor alpolgármester adott írásbeli választ, melyet a baloldali többség 15 igen, 8 nem és 2 tartózkodással elfogadott. Kardos Irén a szavazáson tartózkodott…

Sorozatos csúsztatások a buszbalhé hátterében

Nem csitul a vihar a 76-os busz hagyományos útvonalának durva városházi átrajzolása körül. Volt

aláírásgyűjtés

a 76-os buszért tavaly, de nem látszik csitulni a buszbalhé. Ahogy többször beszámoltunk róla, Nógrádi Tibor önkormányzati képviselő számos lakossági fórum és egyeztetés után olyan javaslatot készített elő, mely a városnak nem kerülne pénzébe (sőt, olcsóbb, mint a jelenlegi rendszer), és mind a Szentmihályon, mind a Móravároson élők igényeit maximálisan kielégítené. Az érintett közösségek már nem kérik, hanem követelik, hogy álljon vissza a 76-os busz

eredeti útvonala

a 2016 nyara előtti állapot szerint, és induljon el a

13-as körjárat

. A városháza válaszra sem méltatta Nógrádi Tibort és az általa képviselt lakosokat. Hiába hívták el

Botka Lászlót

a szentmihályiak lakossági fórumukra, az MSZP miniszterelnök-jelölte számára az országos kampány fontosabbnak bizonyult, mint az itt élők gondjai. A Szegedi Tükör című városházi propagandalapban aztán durva írásban üzentek a szegedieknek: hiába a sok ezer lakossági aláírás és panasz, a gyűlölt menetrend marad. Elmondta, Móraváros szélén két villamosvonal fut, a belsejében a 90-es busz, ezeket a 13-assal kiegészítve, így nem okoz nehézséget egy olyan tömegközlekedési rendszer kialakítása, amely minden igényt kielégít. „A régi 76-os az életet jelenti Szentmihály számára, amit Botka és Nagy ezek szerint el akarnak vágni az itt élőktől. Botka szüntette meg a falu iskoláját, a szentmihályiaknak nincs gyógyszertáruk, szakorvosi rendelőjük, pénzügyi szolgáltatójuk, mindenért be kell utazniuk a városba. Ezt teszi lehetetlenné a két városvezető, ráadásul meg sem hallgatják a szentmihályiak, a kecskésiek és a móravárosiak véleményét. Legjobb lenne, ha Botka László az önkormányzati feladatait látná el ahelyett, hogy országos politikai kampányt folytat, a saját háza táján söprögetne, és Szegeden tenne igazságot!” – fogalmazott Nógrádi Tibor.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.