Szentmihály, Móraváros és Kecskés István telep buszközlekedéséért szerettek volna kiállni a lakosok a pénteki közgyűlésen, ám a zömmel nyugdíjasokat annyira veszélyesnek ítélte meg a városvezetés, hogy nem engedték fel őket a karzatra. Nógrádi Tibor a városháza előtt tett nekik ígéretet: nem hagyja magát, a városüzemeltetési bizottság elé viszi a menetrend ügyét. A közgyűlésen Nagy Sándor alpolgármester buszjáratokkal kapcsolatos interpellációra adott válaszát a baloldali többség elfogadta, azonban Kardos Irén tartózkodott.
Buszbalhéval kezdődött a
, először is nem engedték fel a karzatra a szentmihályiakat, móravárosiakat és kecskéstelepieket, akik azért szerettek volna részt venni az ülésen, hogy jelezzék: visszakérik a 76-os és a 13-as járatokat. A Fidesz-L.É.T.-es Nógrádi Tibor napirend előtti felszólalásában ismertette, hogy
Kardos Irénnel
közösen egy kompromisszumos javaslatot dolgoztak ki a busztársasággal közösen, amelynek fontos eleme, hogy nem kerülne többe a városnak. Az Együtt színeiben politizáló
Nagy Sándor
alpolgármester úgy reagált, hogy 2015 novemberében elsőként ismerhette meg Nógrádi a menetrend-módosítási elképzeléseket. Mivel az érintett lakosokat nem engedték fel a karzatra, s megerősítették a biztonsági szolgálatot is, Nógrádi a polgármesteri hivatal előtt szólt az egybegyűltekhez. Elmondta, pont azért Nagy Sándor asztalára tették le javaslatukat, s nem ő maga nyújtotta be, mert úgy gondolták, ha saját ötletként elő tudja majd terjeszteni, akkor végrehajtják a lakosság érdekét szolgáló módosításokat. „Erre olyan támadások értek a város lapján, a Szegedi Tükör hasábjain keresztül, ami előtt egyszerűen érthetetlenül állok. Hiába írták, hogy félrevezettem a mihálytelkieket, ez nem igaz, én az ott élőket képviselem. Legalább azt tudnák, mi a neve a városrésznek, hiszen a Rákosi-érában nevezték Mihályteleknek, a neve Szentmihály. Ha valaki alpolgármesteri székből mihálytelkezik, vegyen egy térképet, s tanulja meg, hogy Kecskés István telep, Szentmihály és Móraváros a neve az adott városrészeknek, mint ahogy azt is tudomásul kell venni, nincs vége Szegednek a körtöltésnél” – szögezte le. Emlékeztetett, hogy 2016-ban a városüzemeltetési bizottság szavazta meg a menetrend módosítását, amely grémiumnak – hiába állít mást Nagy Sándor és a városvezetés – sosem volt tagja. Nógrádi azt, hogy leküldték a lakosokat a karzatról, úgy értékelte, hogy megszűnt az önkormányzati demokrácia Szegeden. Szerinte a városvezetés egyszerűen fél az emberek véleményétől, attól tartanak, hogy valaki a karzatról kritikát fogalmazna meg egyes döntésekkel kapcsolatban, s ezért inkább nem engedik, hogy idős emberek helyet foglaljanak a díszteremben. Megjegyezte, csakis akkor jelzik azt, hogy a karzaton mindössze 10 fő tartózkodhat, ha fennáll a lehetősége, hogy valaki véleményt kíván nyilvánítani egy-egy közgyűlésen, bezzeg ha a polgármester kell ünnepelni, akkor akár félszáz embert is felengednek oda. Jelezte, hogy a 76-os busz menetrendjének visszaállítására vonatkozó előterjesztését a városüzemeltetési bizottság elé fogja terjeszteni. Felhívta a lakosok figyelmét, ne legyenek illúzióik, le fogja szavazni a grémium balliberális többsége az indítványát. Egy móravárosi férfi azt nehezményezte, hogy Kardos Irén nem állt ki mellettük a buszmenetrend kapcsán, amire Nógrádi elmondta, hogy a képviselőasszony meghallotta az emberek igényét, a lakossági fórumok megszervezésében is segédkezett, csak nem akart ellentmondani a városvezetésnek, ezért nem emelt szót a közgyűlésben.
Haág Zalán
KDNP-s képviselő interpellációjára az ügyről Nagy Sándor alpolgármester adott írásbeli választ, melyet a baloldali többség 15 igen, 8 nem és 2 tartózkodással elfogadott. Kardos Irén a szavazáson tartózkodott…
Nem csitul a vihar a 76-os busz hagyományos útvonalának durva városházi átrajzolása körül. Volt
a 76-os buszért tavaly, de nem látszik csitulni a buszbalhé. Ahogy többször beszámoltunk róla, Nógrádi Tibor önkormányzati képviselő számos lakossági fórum és egyeztetés után olyan javaslatot készített elő, mely a városnak nem kerülne pénzébe (sőt, olcsóbb, mint a jelenlegi rendszer), és mind a Szentmihályon, mind a Móravároson élők igényeit maximálisan kielégítené. Az érintett közösségek már nem kérik, hanem követelik, hogy álljon vissza a 76-os busz
a 2016 nyara előtti állapot szerint, és induljon el a
. A városháza válaszra sem méltatta Nógrádi Tibort és az általa képviselt lakosokat. Hiába hívták el
Botka Lászlót
a szentmihályiak lakossági fórumukra, az MSZP miniszterelnök-jelölte számára az országos kampány fontosabbnak bizonyult, mint az itt élők gondjai. A Szegedi Tükör című városházi propagandalapban aztán durva írásban üzentek a szegedieknek: hiába a sok ezer lakossági aláírás és panasz, a gyűlölt menetrend marad. Elmondta, Móraváros szélén két villamosvonal fut, a belsejében a 90-es busz, ezeket a 13-assal kiegészítve, így nem okoz nehézséget egy olyan tömegközlekedési rendszer kialakítása, amely minden igényt kielégít. „A régi 76-os az életet jelenti Szentmihály számára, amit Botka és Nagy ezek szerint el akarnak vágni az itt élőktől. Botka szüntette meg a falu iskoláját, a szentmihályiaknak nincs gyógyszertáruk, szakorvosi rendelőjük, pénzügyi szolgáltatójuk, mindenért be kell utazniuk a városba. Ezt teszi lehetetlenné a két városvezető, ráadásul meg sem hallgatják a szentmihályiak, a kecskésiek és a móravárosiak véleményét. Legjobb lenne, ha Botka László az önkormányzati feladatait látná el ahelyett, hogy országos politikai kampányt folytat, a saját háza táján söprögetne, és Szegeden tenne igazságot!” – fogalmazott Nógrádi Tibor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.