Kidolgozta Magyarország 2017-2050 közötti nemzeti élelmiszergazdasági koncepcióját a Földművelésügyi Minisztérium, a dokumentum a magyar élelmiszergazdaság előtt álló kihívásokra adja meg a választ - ismertette Fazekas Sándor az Agrárakadémia konferenciasorozatának nyitórendezvényén, amelyről az agrártárca közleményben tájékoztatta az MTI-t kedden.
A földművelésügyi miniszter stratégiai célnak nevezte egy olyan versenyképes, gazdasági, környezeti és társadalmi szempontból egyaránt fenntartható élelmiszergazdaság kialakítását, amely teljesítményének és hozzáadott értékének folyamatos növelése révén aktívan hozzájárul a nemzetgazdaság fejlődéséhez és a vidéki térségek munkahelyeinek gyarapításához.
Fazekas Sándor
mindazonáltal fontosnak tartja a biológiai sokféleség megőrzését, valamint az ország GMO-mentességének fenntartását a környezetkímélő erőforrások felhasználása mellett. Kulcsfontosságúnak nevezte az agrár- és élelmiszergazdaságban működő vállalkozások belső és uniós forrásokra támaszkodó technológiai fejlesztését, a kis- és közepes gazdaságok, családi gazdaságok élet- és versenyképességének növelését, jövedelmezőségük javulását. Az FM ezért elkötelezett, hogy a kisbirtok-nagybirtok aránya a jelenlegi 40-60 százalékról 80-20 százalékra változzon - fogalmazott beszédében a miniszter a Herman Ottó Intézetben rendezett tanácskozáson. Az agrártárca vezetője szerint 2050-ig el kell érni, hogy az élelmiszeripar bruttó hozzáadott értéke 2,5-szerese legyen a mezőgazdaság bruttó hozzáadott értékének, az agrárexport nagysága pedig jelenáron elérje a 20 milliárd eurót. Ehhez szükség van az erőforrások fenntartható kezelésére, a gazdálkodók szakértelmének megerősítésére, a tudásátadás és az innováció ösztönzésére, a kiegyensúlyozott termékszerkezetre, a termelés hozzáadott értékének növelésére, a prémium termékek növekvő mértékű előállítása, valamint a versenyképes ár és a disztribúciós lehetőségek fokozott kihasználására - olvasható a közleményben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.