A magyar hajózásban jelentős fejlesztések valósulhatnak meg a következő években a rendelkezésre álló forrásokból - mondta Völner Pál, a Magyar Hajózási Országos Szövetség elnöke kedden sajtótájékoztatón Budapesten.
Kiemelte: az Európai Hálózatfejlesztési Eszköz (CEF) által biztosított 36 milliárd forint a magyar hajózás fejlesztését is szolgálja, emellett az Integrált közlekedési operatív programban (Ikop) 13 milliárd forint támogatja az ágazat fejlesztését. További 7 milliárd forint hazai forrás jut a 27 balatoni kikötő fejlesztésére, új hajók beszerzésére és felújításra. A sajtótájékoztatón
Varga Zsolt
, a Személyhajósok Szövetségének elnöke elmondta, hogy tavaly 2,4 millió utast szállított a szövetség 15 tagvállalata, amelyek a magyar személyhajózási piac 90 százalékát fedik le. Számításuk szerint a Budapestet és a Balatont felkereső turisták 80 százaléka veszi igénybe a személyhajózást is. Az elnök kiemelte a fejlesztések szükségességét, példaként említette a hajók főmotorcseréjét, illetve a navigációs eszközök megújítását. Varga Zsolt az MTI-nek elmondta, hogy a tavalyi 2,4 millió utas 20 százalékkal több az előző évhez képest, reményeik szerint az idén az vizes vb eseményei miatt növekedni fog az utaslétszám. Erre a szakma felkészült, megemlítette, a hajókat úgy alakították át, hogy azok megfeleljenek az elvárásoknak, a kikötőfejlesztések pedig lehetővé teszik a menetrendszerinti közlekedést. Arra számítanak, hogy a rendezvényhajók is szerephez jutnak a vizes vb alatt. A sajtótájékoztatón csatlakozási dokumentumokat írtak alá, a Személyhajósok Szövetségének tagja lett a Magyar Vitorlás Szövetség a Magyar Hajózási Országos Szövetség, a Balatoni Hajózási Zrt., a Mahart Zrt., az Armada Kft. és a Kláris Kft.
Kollár József
, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy a társaság két évtizedes lemaradás ledolgozására 2020-ig szóló stratégiát valósít meg, ebben mintegy 400 feladatot határoztak meg, ezek harmadát már megoldották. Tavaly 700 millió forint beruházást hajtottak végre, a balatoni fejlesztési csomagban is jelentős fejlesztési forrás áll majd rendelkezésükre.
Kollár Lajos
, a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke kiemelte, a csatlakozástól azt várják, hogy a közös munka révén a hajózást érintő jogalkotásban eredményt tudnak felmutatni. Sztilkovics Szávó, a Mahart Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a szövetségben lehetőség lesz a közös szakmai munkára.
Pivarnyik Nikoletta
, az Armada Kft. értékesítési vezetője kiemelte, hogy a hajózás területén is a közös érdeket képviselő erős szervezetre van szükség. Lendvay Miklós, a Klaris Kft. vezetője az irodahajók és a lakóhajók szerepére mutatott rá, amelyeknél egyre inkább a környezettudatos szemléletnek kell érvényesülni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.