A Szegedi Szakképzési Centrum Móravárosi Szakgimnáziumnak és Szakközépiskolájának képviselői egy Erasmus+ Iskolai, óvodai stratégiai partnerségek projekt első nemzetközi partnertalálkozóján vettek részt a franciaországi Bernayben november 7. és 11. között.
A projekt címe: „Knowing You Knowing Me”, azaz "megismervén téged megismerem önmagam". Öt ország kapcsolódik be az együttműködésbe: a franciaországi Bernay, a romániai Bacau, az egyesült királyságbeli Birmingham, a törökországi Konya és városunk, Szeged egy-egy iskolája tervez kétéves közös munkát. A partnerség célja az európai kulturális és nyelvi sokszínűség megismertetése a fiatalokkal és a pedagógusokkal. Kitüntetett figyelmet szentelnek a partneriskolák tanárai és diákjai által javasolt témáknak: az iskolai erőszak visszaszorítása, a lemorzsolódás csökkentése, valamint az idegennyelv-tanulás fontossága és a kulcskompetenciák fejlesztése az Európa 2020 stratégiával összhangban. Az érintett partneriskolák vizsgálják, hogy a vallásos hit és a különböző egyházak tanításai hogyan segíthetik a megfogalmazott célok elérését. Ezért a kétéves projekt során a tanárok és a tanulók megismerkednek a résztvevő országok vallásaival is: a katolikus, a protestáns, az ortodox és az iszlám hit tanításaival. A résztvevők bíznak abban, hogy a hit és a vallás segítséget jelenthet számos olyan területen, amely a mindennapi iskolai munka során szükséges, mint például a tolerancia, az elfogadás. A projekt közvetítőnyelve az angol. Ennek segítségével ismerhetik meg a résztvevők egymás a hagyományait, szokásait, dalaikat, táncaikat. Az együttműködés az alapvető életvezetési készségek és kompetenciák fejlesztésével hozzájárul a tanulók személyiségfejlődéséhez. A különböző módon veszélyeztetett tanulók számára lehetőséget biztosítanak arra, hogy a társadalom együttműködő, toleráns és hasznos tagjaivá vallhassanak. A projekt során a fiatalok megismerkedhetnek a partnerországok kultúrájával, életvitelével, hagyományaival, így megtapasztalhatják, hogy a különbségek ellenére is minden európai polgár hasonló. A tanárok számára új lehetőségeket kínálunk képességeik és kompetenciáik fejlesztésére az interkulturális nevelés módszereinek segítségével. Több jó gyakorlatot is bemutatunk, megosztunk, valamint megismerkedünk egymás oktatási rendszerével, iskolai menedzsmentjével, a sajátos nevelésű igényű tanulók helyzetével – mondta
Krämmer Erika
igazgatóhelyettes, a projekt magyarországi koordinátora. Az első találkozón, Franciaországban a projekt nemzetközi menedzsmentjének bemutatkozására került sor, majd ezt követően megterveztük a kétéves együttműködés szakmai és pénzügyi kereteit, összeállítottuk az elvégzendő feladatok ütemtervét. A következő találkozóra december közepén kerül sor, Szegeden. Nagyon nagy élmény egy ilyen sokszínű pedagóguscsapattal közösen dolgozni; megtapasztalni, hogy a közös cél és a nyitottság minden kulturális különbséget képes áthidalni – mondta
Szabó Gábor
igazgatóhelyettes, a projekt disszeminációs referense.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.