Közélet

Kezdődik a 47-es út hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszának építése (FRISSÍTVE)

Kezdődik a 47-es út hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszának építése (FRISSÍTVE)

2016. október 15., szombat
Kezdődik a 47-es út hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszának építése (FRISSÍTVE)
utfelujitas_utjavitas

Kezdődik a 47-es út hódmezővásárhelyi, 13,4 kilométeres elkerülő szakaszának építése - jelentette be Miniszterelnökséget vezető miniszter szombaton az alföldi városban.

Lázár János

elmondta, a 38 milliárd forint értékű fejlesztés a rendszerváltás óta a legnagyobb beruházás a városban. A Hódmezővásárhelyt északról elkerülő tehermenetesítő út kétszer egysávos lesz, de műszaki kialakítás lehetővé teszi a szakasz kétszer kétsávosra bővítését - közölte a térség országgyűlési képviselői posztját is betöltő politikus. A beruházás közbeszerzési eljárása lezárult, a Colas és a Délút nyerte a tendert, a kivitelezés 2018 második felére készül el - tudatta. Lázár János hangsúlyozta, a hódmezővásárhelyieknek kiemelkedően fontos a belváros tehermentesítése az átmenő forgalomtól, a beruházás jelentősen javítja a térség közlekedési viszonyait is, és illeszkedik a kormány közlekedésfejlesztési programjához. A politikus hangsúlyozta: 2021-ig 2500 milliárd forint értékben 900 kilométer új autópálya és autóút épül meg, a költségek felét az Európai Unió, másik felét a magyar kormány finanszírozza. Az elmúlt időszak legnagyobb útépítési programjának célja, hogy az országhatár mindenhol autópályával elérhető legyen. Gyorsforgalmi út köti majd össze Kassát Miskolccal, Sopront az országhatárral és az M6-os autópálya is elér a horvát határig. A fejlesztések célja az is, hogy a megyei jogú városokat bekapcsolják az autópálya-hálózatba, ennek érdekében kezdődött el Sopron és az M1-es, illetve Salgótarján és az M3-as autópálya összekapcsolása, hamarosan indul a Békéscsaba és Kecskemét közötti négysávos autóút építése, valamint Kaposvár és az M7-es összekötése is. A közútfejlesztési beruházások szolgálják a nagy jelentőségű ipari és gazdasági övezetek elérésének javítását. Ezek közé tartozik a hódmezővásárhelyi elkerülő út építése, amely hozzájárul Szeged és Debrecen összekötéséhez - közölte a miniszter. Hozzátette: a kormány célja, hogy 2018 után Szegedet és Debrecent négysávos út kösse össze, segítve ezzel az északról dél fele haladó személy- és teherforgalmat.

Almási István

(Fidesz-KDNP) hódmezővásárhelyi polgármester elmondta, az önkormányzat az elmúlt években sokat tett a város központjának tehermentesítése érdekében. 2009-ben elkészült a déli elkerülő út egy szakasza, amely javítja az ipari park elérését. Az önkormányzat a Területi Operatív Program keretében pályázatot adott be a várost keletről elkerülő út építésére, amely a 47-es főutat kapcsolná össze az Erzsébeti úttal. A beruházás támogatási szerződését már megkötötték, a kivitelezés 2017 első hónapjaiban kezdődhet el - közölte. Az északi és a keleti elkerülő napi 18 ezer járművel csökkenti a városon áthaladó forgalmat - tudatta Almási István.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.