Egységes, mégis variálható, megújuló, mégis ugyanaz – megteremtette magának és teljesítette a kihívást a szegedi Neeed produkciós csapata, akiknek a SZIN fesztivál megújult arculatát köszönhetjük.
Számos téren kipróbálta már magát a társaság, reklámfilmek, csomagolás-tervezés, tárgyfotózás, egyedi weboldal-fejlesztés és sok más tevékenység színesíti palettájukat. A
Neeedműködését profi munkamegosztás biztosítja:
Guba Gergő
videózással foglalkozik,
Bracsok Norbert
programozóként a webes felületekért felel,
Kemény Alíz
és
Fodor Tibor
munkaköre a grafika, logótervezés és kiadványszerkesztés, mindez pedig kiegészül
Lénárt Gábor
fotós munkájával. „Mindannyian szabadúszóként dolgoztunk, mindig is saját megrendelésekkel foglalkoztunk és nyitottak voltunk arra, hogy csináljunk nagyobb és komplexebb dolgokat, nem akartunk egyszerű dolgokban megragadni. Ha ezeket minőségileg akarja csinálni az ember, az egyedül nem megy, vagy elmész egy céghez és megpróbálod kitanulni a dolgot alkalmazottként, vagy saját kútfőből, másokkal összefogva lehet beleszállni az ilyen dolgokba” – mondta el hírportálunknak Fodor Tibor. Dolguk pedig akad bőven, ugyanis egy grafikának és egy videónak is rengeteg metszésterülete akad, mint például az animált videók vagy a videóba szerkesztett szövegek, ikonok, melyek felhasználási módjainak csak a képzelet szabhat határt.
A szakmák közti átfedések miatt csapat úgy tud létrehozni egy webes felületet, hogy az ránézésre egy tizenöt fős társaság munkájának tűnhet. A Neeed számára a legfontosabb az, hogy videóban, grafikában és a webes téren is megpróbáljanak elrugaszkodni a sablonosságtól, nem használnak se klisés megoldásokat, se az internetről megvásárolható mintákat, amiket kis költségvetéssel ki lehet pofozni. „Akkor tudunk igazán jól teljesíteni, ha az ügyfél részéről van igény és hajlandóság arra, hogy csináljunk valami olyat, ami nem a szokásos, hanem eltérő, mint a legelső, legkézenfekvőbb megoldás” – emelte ki Fodor Tibor.
A Neeed munkáival számos platformon összefuthat a nyitott szemmel járó ember, hozzájuk kötődik a Highligths of Hungary 2013-as harmadik helyezett
szegedi timelapse videó, illetve az Egyesült Államokbeli iPhone Film Fest-győztes „
iPhone6 Budapest” című kisfilm is, de emellett ők készítették az
Ultimate Hacking Keyboardpromóvideóját, illetve a
Kapca Kávézó-Bisztró április elsejei tréfájátis. Guba Gergő így fogalmazott:
A csapat a Szegedi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kara, Fogorvostudományi Kara és Gyógyszerésztudományi Kara számára létrehozott
virtuális sétáraa legbüszkébb. Ennél a projektnél az volt az igény, hogy a külföldiek számára megmutassák azokat az ismereteket, melyekre szükség van ahhoz, hogy eldöntsék, hogy akarnak-e Szegedre jönni, vagy sem. A honlapot egyedi logókkal, zöldhátteres videókkal és számos más különleges technikával készítették el, hogy hatékonyan és hatásosan mutathassa be az egyetemi életet, a kari események, városi sportolási és kulturálódási lehetőségeket. Az SZTE számára megalkotott oldal –akárcsak a Neeed többi munkája - elrugaszkodik a klasszikus sémáktól, a célközönségre optimalizált oldal a programozástól kezdve a grafikán át a videókig számos területet igénybe vett és minden házon belül készült.
„A SZIN arculatának megtervezését sokkal könnyebben is meg lehetett volna oldani, hogy mindenki elégedett legyen, vele, de itt nem az volt a cél” – árulta el a SZIN Fesztivál külsőjének megújulásáról Fodor Tibor. A Neeed a SZIN logópályázatának megnyerésével került a rendezvény látókörébe, majd onnan kezdte el felépíteni a fesztivál teljes arculatát, a csapat pedig nagyon hálás azért, hogy a szervezők azonnal megszavazták a bizalmat a koncepciónak. „Arra mentünk rá, hogy egy zenei fesztivál mindig egy érdekes dolog, mindig kell újat mutatnia, mindig kell imponálnia a visszajáró vendégek felé, viszont fel kell keltenie az új emberek figyelmét is, hogy lássa, hogy megújult a dolog és legyen kedve eljönni” – fűzte hozzá Fodor Tibor. Egy fesztivál esetében a rengeteg hirdetési felületen lehet alkotni egy olyan összképet, amit akár kocsiból óriásplakáton, akár interneten látja az ember, be tudja azonosítani. Szükség van egy olyan arculatra, ami egységes, mégis mindig meg tud újulni, ráadásul variálható elemekből áll.
A produkciós csapatnál a választás a papírból épített figurákra esett, ezek létrehozása azonban nehéz feladatnak bizonyult abban a tekintetben, hogy egyszer meg kellett tervezni őket számítógépen, utána ki kellett vágni papírból, majd összeragasztani, megcsinálni a kompozíciókat, végül befényképezni és elvégezni a képeken az utómunkálatokat, tehát a monitorról indulva egyszer megjárta a valóságot a kompozíció, majd úgy került fel a kreatívokra.
Mindezt követően a lények mögé egy nagyon egyszerű, jól felismerhető ultramarinkék háttér került, mivel maguk a figurák igen színesek és izgalmasak, ezért a betűket letisztult, egyszerű stílusban tartották, ezzel adva kontrasztot a mozgalmas karaktereknek, az így kialakult egyensúly adja meg a teljes arculat hatását. A fő kompozíción megtalálhatóak zeneszerszámok, hangfalak, sátrak, söröskorsó, szóval minden kötelező fesztiválkellék a gitárosok és a lemezlovas mellett. Nagy előnye a kompozíciónak, hogy szétszedhető, tehát több részletből újra és újra fel lehet építeni, mindig másképp, vagyis készletként használható az egész. Ezáltal ugyanazok a papíralakok tűnnek fel minden hirdetési felületen, a mobiltelefonos alkalmazásoknál, a plakátokon, a weboldalon, illetve majd a nagyszínpad becsomagolásán két oldalt és a tetején is a Neeed által megálmodott figurák jelennek majd meg. „A papírból megépítés nagyon nagy meló volt, meg lehetett volna csinálni 3D-ben is, de az volt a cél, hogy egy kézzelfoghatóbb, valóságosabb arculatot hozzunk létre” – hangsúlyozta Fodor Tibor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.