A Csongrád Megyei Közgyűlés elnöke az amerikai professzor asszony magyarországi látogatása alkalmából szervezett budapesti szakmai rendezvényen folytatott egyeztetéseket a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatását célzó oktatási programról.
Az amerikai Stanford Egyetemen kidolgozott, mára nemzetközi elismertséget szerző pedagógiai módszer, a Komplex Instrukciós Program célja az osztályon belüli egyenlőtlenségek kezelése, a hátrányos helyzetű gyerekek felzárkóztatása, az egyenlő tanulási esélyek megteremtése.
Rachel A. Lotan
, a Stanford Egyetem tanárképző karának nyugalmazott főigazgatója, a program egyik kidolgozója a napokban Magyarországra látogatott, hogy találkozzon a módszer hazai képviselőivel, pártfogóival, és hogy bemutassa a Komplex Instrukciós Programot ismertető könyvet, amely a közelmúltban jelent meg magyarul. A budapesti Molnár Ferenc Általános Iskolában – amely maga is „KIP-iskola” – rendezett konferencián a szervező Digitális Esélyegyenlőség Alapítvány elnöke,
Koródi Bálint
meghívására részt vett
Kakas Béla
, a Csongrád Megyei Közgyűlés elnöke is. A megyei önkormányzatot a tavalyi évben a kormányzat kérte fel egy újszerű szakmai programban történő részvételre, melynek eredményeként létrehozták és átadták a Csongrád Megyei Koordinációs Kompetencia Központot a Belvedere-palotában. Csongrád megye és pedagógusai eddig is komoly sikereket tudtak felmutatni a kiemelt, egyénre szabott fejlesztés terén, a jövőben azonban a minden igényt kielégítő, modern centrumnak köszönhetően jó esély kínálkozik a további előrelépésre. Az új központban a tervek szerint több mint kétszáz pedagógus felkészítése és továbbképzése történik majd, többek között éppen a sajátos nevelést-oktatást igénylő gyerekek számára indított KIP-módszer lehetőségeinek kihasználásával. Kakas Béla elnök Budapesten szakmai egyeztetést folytatott Rachel A. Lotan professzor asszonnyal a Csongrád megyében elkészült beruházásról és az arra épülő szakmai tervekről. A programon részt vett Marsi István, az SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar dékánja is, akivel a KIP-módszer és a Csongrád Megyei Koordinációs Kompetencia Központ pedagógusképzésbe történő beépítéséről folytat egyeztetéseket a megyei önkormányzat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.