Közélet

A közúti infrastruktúra intenzív fejlesztése várható 2020-ig

A közúti infrastruktúra intenzív fejlesztése várható 2020-ig

2016. február 18., csütörtök
A közúti infrastruktúra intenzív fejlesztése várható 2020-ig
utepites_munkagep_mti

A közúti infrastruktúra 2020-ig szóló intenzív fejlesztésének támogatása érdekében közhasznúsági szerződést kötött a Magyar Közút Nonprofit Zrt., a Nemzet Fejlesztési Minisztérium és a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ kötött csütörtökön Budapesten.

Tasó László

, közlekedéspolitikáért felelős államtitkár az aláírást követően elmondta: több mint 2000 milliárd forint áll rendelkezésre közlekedésfejlesztésre 2020-ig. Ebből, a közhasznúsági szerződés keretében, mintegy 401 milliárd forint jut a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nek feladatai színvonalas ellátásához. A társaság a 60 milliárd forintnyi éves működési költségén felül az idén 6 milliárd forintot, 2017-ben 13 milliárd, 2018-ban 20 milliárd, 2019-ben 28 milliárd, 2020-ban pedig 38 milliárd forintot költhet a meglévő úthálózat fenntartására, javítására, így például kátyúzásra - tette hozzá az államtitkár. Tasó László szerint a most megkötött szerződés kiszámítható finanszírozási feltételeket biztosít, lehetővé teszi az elmaradt vízelvezetés, útburkolatjel-festések, korlátjavítások, padka-rendezések elvégzését, valamint a forgalombiztonságot szolgáló elemek időszakos karbantartását. Új utak építésére és kapacitásbővítésre a költségvetésből csaknem 1300 milliárd forint, uniós forrásból pedig 465 milliárd forint jut majd - részletezte az államtitkár, hozzátéve: elemi érdek, hogy a magyar úthálózat minősége javuljon, és új útkapcsolatok épüljenek. Megjegyezte, hogy a kormány legutóbbi ülésén egy bruttó 69 milliárd forintos komplex felújítási program megindításáról is döntött, amely keretében az idén tavasszal megindulhatnak a munkálatok, tekintve, hogy a kivitelezési feladatokra már megkötött szerződésekkel rendelkezik a közútkezelő. Tasó László reményei szerint ez a csaknem 70 milliárd forint éves szinten rendelkezésre áll majd 2020-ig, és évente mintegy 1200 kilométernyi útszakasz rendbetételét alapozhatja meg.

Nemes-Nagy Tibor

, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója a közhasznúsági szerződésről kiemelte: a közútkezelőnek most a kormány támogatását maga mögött tudva új lendületet kell vennie a megfontolt, hatékony és gyors működés érdekében. A hálózat nagyarányú bővítése ugyanis jelentős többletfeladatot ró az útkezelőre, amely 2010 előtt felhalmozott karbantartási lemaradással is küzd - tette hozzá. Tájékoztatása szerint a társaság jelenleg 32 ezer kilométernyi közutat üzemeltet, saját munkatársait és a közfoglalkoztatottakat is beleértve 7-8 ezer embernek ad munkát.

Hadházi Tibor

, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) főigazgatója közölte: a Magyar Közút által kezelt országos közúthálózat - a 2015 végi adatok szerint - mintegy bruttó 7900 milliárd forint vagyoni értéket képvisel, amely a tervezett fejlesztésekkel tovább növekszik. A KKK vagyonkezelőként a szerződéses feladatok ellenőrzését is végzi.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.