Sikerrel zárult a Csongrád Megyei Vállalkozásfejlesztési Program őszi sorozata



Hasznos tippekkel, gyakorlati tanácsokkal gazdagodhattak most ősszel azok a mikro-, kis- és közepes vállalkozások, amelyek részt vettek a Csongrád Megyei Vállalkozásfejlesztési Program díjmentes üzleti szemináriumán és üzleti előadásnapjain. A Csongrád Megyei Önkormányzat és a Szegedi Tudományegyetem Gazdaság- és Vállalkozásfejlesztési Központja képzéseit az újabb visszajelzések alapján a jövőben is igyekszik fejleszteni, kiterjeszteni.
Kakas Béla
, a Csongrád Megyei Önkormányzat elnöke a képzési program fővédnökeként az őszi programot értékelve úgy vélte: „Ez egy remek lehetőség a megyei vállalkozásoknak, hogy díjmentesen olyan naprakész és gyakorlat-orientált tudásra tegyenek szert, amelyet szinte azonnal alkalmazni tudnak saját vállalkozásuk fejlesztése érdekében. A programunk oktatóinak felkészültségét dicséri az a tény, hogy nem volt olyan vállalkozó, akinek ne tudtunk volna újat, hasznosíthatót mondani a közelmúltban megnyílt európai uniós pályázati lehetőségekkel kapcsolatosan, illetve marketing, adózás vagy pénzügyek témakörökben. A Csongrád Megyei Önkormányzat a lehetőségeihez mérten igyekszik azt a menedzser szemléletet megvalósítani, amely egyértelműen nyit a valós piaci szereplők felé. Ezzel a vállalkozásfejlesztési kezdeményezéssel is segíteni igyekszünk a megye területén tevékenykedő vállalkozásoknak. Feltett szándékunk a képzés folytatása, hiszen a visszajelzések egyértelműen mutatják, hogy erre valós igény mutatkozik a megyei vállalkozók részéről.” A Csongrád Megyei Vállalkozásfejlesztési Program szegedi üzleti szemináriumán 20 vállalkozó vehetett részt díjmenetesen, Szentesen, Hódmezővásárhelyen és Mórahalmon pedig ingyenes üzleti előadásnapok várták az érdeklődő cégvezetőket. Olyan témák kerültek napirendre, mint a vállalkozásfejlesztés általános kérdései, a pályázati lehetőségek, a marketing kihívásai, illetve az adó- és pénzügyek. A résztvevő vállalkozók visszajelzései alapján a szemléletformálás mellett a program kézzelfogható, azonnal hasznosítható tudást adott. Kiemelték az üzleti ötlet megvalósításának, az ötletszűrésnek az értékét, a pályázati rendszerek részletes, átfogó megismerését, a marketing körüli sztereotípiák eloszlatását. Úgy érezték, átfogó képet kaptak az adózási és pénzügyi kérdésekről, és sokat segítettek nekik a gyakorlati példák. A résztvevő vállalkozók leginkább az online jelenlét, az ügyfélkezelés, az ügyfélszolgálat, az értékesítés és a pályázati lehetőségek hatékonyabb kihasználása területén tartották szükségesnek a fejlődést. Saját magukat nézve legfőképp az üzleti és piaci információkhoz való hozzájutásukat javítanák, bővítenék a pénzügyi és piaci ismereteiket, de fontosnak tartják a vezetői képességek, a marketingtudás fejlesztését is. Ezekre a visszajelzésekre is tekintettel lesz a Csongrád Megyei Vállalkozásfejlesztési Program következő állomása.