Hasznos tippekkel, gyakorlati tanácsokkal gazdagodhattak most ősszel azok a mikro-, kis- és közepes vállalkozások, amelyek részt vettek a Csongrád Megyei Vállalkozásfejlesztési Program díjmentes üzleti szemináriumán és üzleti előadásnapjain. A Csongrád Megyei Önkormányzat és a Szegedi Tudományegyetem Gazdaság- és Vállalkozásfejlesztési Központja képzéseit az újabb visszajelzések alapján a jövőben is igyekszik fejleszteni, kiterjeszteni.
Kakas Béla
, a Csongrád Megyei Önkormányzat elnöke a képzési program fővédnökeként az őszi programot értékelve úgy vélte: „Ez egy remek lehetőség a megyei vállalkozásoknak, hogy díjmentesen olyan naprakész és gyakorlat-orientált tudásra tegyenek szert, amelyet szinte azonnal alkalmazni tudnak saját vállalkozásuk fejlesztése érdekében. A programunk oktatóinak felkészültségét dicséri az a tény, hogy nem volt olyan vállalkozó, akinek ne tudtunk volna újat, hasznosíthatót mondani a közelmúltban megnyílt európai uniós pályázati lehetőségekkel kapcsolatosan, illetve marketing, adózás vagy pénzügyek témakörökben. A Csongrád Megyei Önkormányzat a lehetőségeihez mérten igyekszik azt a menedzser szemléletet megvalósítani, amely egyértelműen nyit a valós piaci szereplők felé. Ezzel a vállalkozásfejlesztési kezdeményezéssel is segíteni igyekszünk a megye területén tevékenykedő vállalkozásoknak. Feltett szándékunk a képzés folytatása, hiszen a visszajelzések egyértelműen mutatják, hogy erre valós igény mutatkozik a megyei vállalkozók részéről.” A Csongrád Megyei Vállalkozásfejlesztési Program szegedi üzleti szemináriumán 20 vállalkozó vehetett részt díjmenetesen, Szentesen, Hódmezővásárhelyen és Mórahalmon pedig ingyenes üzleti előadásnapok várták az érdeklődő cégvezetőket. Olyan témák kerültek napirendre, mint a vállalkozásfejlesztés általános kérdései, a pályázati lehetőségek, a marketing kihívásai, illetve az adó- és pénzügyek. A résztvevő vállalkozók visszajelzései alapján a szemléletformálás mellett a program kézzelfogható, azonnal hasznosítható tudást adott. Kiemelték az üzleti ötlet megvalósításának, az ötletszűrésnek az értékét, a pályázati rendszerek részletes, átfogó megismerését, a marketing körüli sztereotípiák eloszlatását. Úgy érezték, átfogó képet kaptak az adózási és pénzügyi kérdésekről, és sokat segítettek nekik a gyakorlati példák. A résztvevő vállalkozók leginkább az online jelenlét, az ügyfélkezelés, az ügyfélszolgálat, az értékesítés és a pályázati lehetőségek hatékonyabb kihasználása területén tartották szükségesnek a fejlődést. Saját magukat nézve legfőképp az üzleti és piaci információkhoz való hozzájutásukat javítanák, bővítenék a pénzügyi és piaci ismereteiket, de fontosnak tartják a vezetői képességek, a marketingtudás fejlesztését is. Ezekre a visszajelzésekre is tekintettel lesz a Csongrád Megyei Vállalkozásfejlesztési Program következő állomása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.