Közélet

Biztonságos, költséghatékony, magyar - fékrendszert díjazott a Szegedi Akadémiai Bizottság

Biztonságos, költséghatékony, magyar - fékrendszert díjazott a Szegedi Akadémiai Bizottság

2015. november 4., szerda
Biztonságos, költséghatékony, magyar - fékrendszert díjazott a Szegedi Akadémiai Bizottság
szab_dijatado09kf

A kecskeméti Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. egy biztonságos, mégis költséghatékony légfékrendszert dolgozott ki 2012-ben, mely jót tesz a közutaknak és a gépjárműveknek is. A magyar találmány elnyerte a Szegedi Akadémiai Bizottság innovációs díját.

"Milliók biztonságáról gondoskodik a haszongépjárművekbe és tömegközlekedési eszközökbe szerelt légfékrendszer, ami a biztonságos megállást garantálja. Ha sétálok az utcán, és ránézek egy villamosra vagy autóbuszra, mindig nagy megelégedettséggel tölt el, hogy olyan rendszerrel felszerelt közlekedési eszközök vannak az utakon, melyek fékrendszerében az én munkám is benne van" - mondta büszkén

Sánta Péter

, a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. kutatás-fejlesztési vezetője, mely vállalat képviselőjeként kedden átvehette a Szegedi Akadémiai Bizottság Dél-alföldi Innovációs Díját. Az elismerést 2010-ben alapította a Magyar Tudományos Akadémia szegedi bizottsága a Bács-Kiskun megyei, a Békés és a Csongrád megyei kereskedelmi és iparkamarákkal közösen, hogy a régió vállalkozásainak szellemi alkotásait, innovációs tevékenységeit kitüntesse. Idén a kecskeméti székhelyű, világvezető közúti haszonjármű és vasúti fék-, felfüggesztés- és menetdinamikai járműrendszereket gyártó társaság nyerhette el az innovációs díjat mégpedig Haszongépjármű szintszabályozó rendszerébe épülő, négy csatornás mechatronikus modul című pályázatával.

szab_dijatado08kf

A Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. tulajdonképpen egy biztonságos, mégis költséghatékony légfékrendszert dolgozott ki 2012-ben. "A mechatronikus modul, ami az innováció nagy részét jelenti, lehetővé teszi, hogy egyetlen nyomásszenzorral több csatornát tudjunk mérni. Régen spirál, majd laprugós szerelvények jártak az utakon, manapság viszont légrugós járművek közlekednek, amit ha el akarunk képzelni, akkor kicsit olyan, mintha légpárnán közlekednénk" - vázolta fel Sánta Péter a technikát. És hogy ez miért fontos? Mert ez a rendszer jót tesz az útnak, a járműnek, és nem utolsósorban a fékrendszer stabilizálásában is szerepet játszik. A mechatronikus modul magyar találmány, szabadalom is védi. A Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. Kecskeméten gyártatja, javarészt magyar beszállítókkal dolgozik, s a budapesti haszongépjármű-üzletággal együtt összesen 1200 embernek ad munkát, köztük 200 fejlesztő mérnöknek. Csak az idei évben 25 ezer darab légfékrendszer gurult le a futószalagról. A kutatás-fejlesztési vezető szerint a vállalat sikere ott kezdődik, hogy képes folyamatosan megújulni, s kérdésre kérdéssel válaszolni. "Azt gondolom, ez viszi előre a tudományt, s ez a kutatás-fejlesztés alapja. A termék jó példája az innovációnak, nemcsak a régió, hanem egész Magyarország szempontjából is."

Az új, gépjárművekbe szerelhető modul jót tesz a közutaknak és az autóknak is. A magyar találmány innovációs díjat nyert.http://szegedma.hu/?p=585864

Szerző: Szegedma Hírportál2015. november 4.
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.