Pénteken adják át a Hódmezővásárhelyi Járási Hivatal megújult épületét és ezzel együtt az új, integrált szolgáltatásokat nyújtó kormányablakot. A 14 munkaállomással rendelkező, teljes körűen akadálymentesített ügyfélszolgálaton az állampolgárok már több mint 400 féle ügykörben járhatnak el. Az energetikai felújítással és akadálymentesítéssel együtt járó beruházást követően az 1970-es évek elején épült létesítmény teljesen megújult és a kormányablak mellett itt látja el feladatát ezentúl a járási hivatal hatósági és gyámügyi osztálya, a népegészségügyi osztálya az építésügyi osztálya is. A hódmezővásárhelyi járás közigazgatása szempontjából jelentős beruházást Lázár János országgyűlési képviselő, Miniszterelnökséget vezető miniszter adja át október 16-án 13 órakor.
Pénteken ünnepélyesen is a lakosság szolgálatába állítják Hódmezővásárhelyen az Ady Endre utca 14. szám alatti, megújult épületben a Hódmezővásárhelyi Járási Hivatalt és benne a teljes körűen akadálymentesített, okmányirodai szolgáltatásokkal is rendelkező új típusú kormányablakot. Az átadó ünnepségen köszöntőt mond
Juhász Tünde
megyei kormánymegbízott, és
Almási István
, Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város polgármestere. A beruházást
Lázár János
országgyűlési képviselő, Miniszterelnökséget vezető miniszter adja át a város és a járás lakosságának. Csongrád megye kilencedik, komplex közszolgáltatásokat nyújtó ügyfélszolgálatának építészeti, technikai kialakítására hazai és uniós forrás biztosított fedezetet, mintegy 190 millió forint értékben. Az idén mintegy 240 új típusú kormányablak átadását tervezi a Miniszterelnökség, ezek közé tartozik a Hódmezővásárhelyi Járási Hivatali is. A Kormányablak Program eredményeképpen a jövő év elejére az országban összesen 278 helyszínen lesz elérhető az egy helyen történő ügyintézés. A Csongrád Megyei Kormányhivatal még 2013-ban nyert 390 millió forint uniós támogatást a TIOP – 3.3.1/A-12/2 – „A közszolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés megteremtése: akadálymentesítés” című pályázat keretében. A megyében összesen 11 helyszínen valósul meg kormányablak ennek köszönhetően. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az állampolgároknak nem kell különböző nyitva tartási rend szerint működő, más-más helyszínen lévő irodákba menniük ahhoz, hogy olyan ügyeket intézhessenek, mint például a személyi okmányok, a gépjárművekkel kapcsolatos ügyek, a szociális és családügyek, az egyéni vállalkozásokkal kapcsolatos ügyintézés vagy a TAJ és EU kártya igénylése. A Kormányablakban az állampolgár egyszerre elintézheti, elindíthatja mindezt, fejlett informatikai ellátottsággal, ügyfélbarát nyitva tartási időben, modern környezetben. Az ügyfelek fogadására szolgáló terek teljes körűen akadálymentesek, fizikai és infokommunikációs szempontból is alkalmasak arra, hogy fogyatékos személyek, mozgásukban vagy kommunikációjukban akadályozott emberek, illetve babakocsival érkezők is egyenlő eséllyel hozzáférhessenek a közszolgáltatásokhoz. Az épület energetikai felújítása a „KEOP 5.6.0/12-2013-0004 pályázat keretein belül valósult meg, amely a Csongrád Megyei Kormányhivatal több épületének energetikai rekonstrukcióját tette lehetővé. A korszerűsítéssel és a kormányablak kialakításával egy időben az akadálymentesítése is megtörtént a négy szintes épületnek: a külső oldali homlokzattal illeszkedő lift kialakítása állami támogatásból valósult meg. A létesítmény energetikai szempontú korszerűsítése az üzemeltetési, fenntartási költségek csökkenését fogja eredményezni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.