Az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára szerint tovább kell növelni a pénzügyi ismeretek oktatási köznevelésben, mert az eddig sikeresen lezajlott programok tapasztalatai alapján szükség és igény is van rá.
Rétvári Bence
az MTI-nek nyilatkozva rámutatott: gazdasági jellegű döntéseket ma már minden felnőtt embernek hoznia kell. A devizahiteles probléma, vagy a világgazdasági válság azonban azt mutatta, hogy sokan sajnos nem megfelelő pénzügyi ismeretek mellett hozták meg a pénzügyi döntéseiket, és ez akár tíz-húsz évre is anyagi nehézségeket okozott a családjuk gazdálkodásában vagy az egyéni gazdálkodásukban. Ezért kiemelten fontos a pénzügyi ismereteket növelni a köznevelés rendszerében - rögzítette. Kitért arra, hogy ennek érdekében hirdette meg az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet a TakarékBank főtámogatásával és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal kiemelt szakmai partnerségével - immár harmadik alkalommal az országos középiskolai pénzügyi-gazdasági versenyt, a PénzSztár vetélkedőt, amelynek fő célja, hogy játékos formában felmérje a diákok tudását, fejlessze pénzügyi kultúrájukat, egyúttal segítse a középiskolákat pénzügyi oktatási innovációs törekvéseik megvalósításában. A verseny próbajátékát október 6-án tartották, az első online fordulóra október 8-án, a második október 15-én lesz, majd ezt követik a megyei selejtezők. A rendezvénysorozat keretében szakmai programoktól iskolákban futó speciális eseményeken át játékos versenyekig számos csatornán találkozhatnak az általános és középiskolások a pénzügyi tudatosságot fejlesztő programokkal. Már az első évben, 2015-ben, mintegy 660 iskolában, közel 90 ezer diák kapcsolódott be a Pénz7 eseményeibe - jelezte. Az Emmi és a gazdasági tárca 2015 tavaszán országjárást szervezett a pedagógusok és oktatási szakemberek számára a gazdasági ismeretek köznevelésben való elterjesztésért. A Számoljunk a jövővel! rendezvénysorozat egyik célja a 2015/2016-os tanévtől a kötelező és választható tantárgyakba beépülő pénzügyi és vállalkozási ismeretek tartalmi fejlesztéséhez szükséges tapasztalatok és igények megismerése volt a résztvevő 250 pedagógus részéről. A második cél pedig a jelenleg rendelkezésre álló gyakorlatok bemutatása a pedagógusoknak annak érdekében, hogy ösztönözzék és bátorítsák őket arra, hogy a 10 százalékos szabadon választható órakeret terhére beépítsék a helyi tanterveikbe a pénzügyi és vállalkozói ismeretek oktatását. Az államtitkár kitért arra: a 2013-ban hatályba lépett Nemzeti Alaptantervvel (Nat) a 7-12. évfolyamok számára megnyílt a lehetőség arra, hogy a diákok a tanórákon pénzügyi és vállalkozási ismeretekhez jussanak. Társadalmi, állampolgári és gazdasági kultúra tantárgy keretében jelenik meg a pénzügyi és gazdasági kultúra oktatása, mind az 5-8., mind a 9-12. évfolyamon. Ennek keretében a tanulók megismerkedhetnek a többek között a pénzintézeteket, vállalkozói alapismereteket, az állam gazdasági szerepvállalását bemutató, a családi költségvetésére vonatkozó, valamint a vállalkozások világával is foglalkozó területekkel. Mindezeken felül az iskoláknak lehetősége van arra, hogy a szabad órakeret terhére választható jelleggel oktassák ezeket az ismereteket akár egy olyan kerettanterv formájában is, mint a Pénzügyi és gazdasági kultúra a 7-10. évfolyam számára, az Etikus vállalkozói ismeretek a 11-12. évfolyam számára vagy a Közgazdasági és pénzügyi alapismeretek a 11-12. évfolyam számára - közölte Rétvári Bence.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.