Közélet

Rétvári: tovább kell növelni a pénzügyi ismeretek oktatását a köznevelésben

Rétvári: tovább kell növelni a pénzügyi ismeretek oktatását a köznevelésben

2015. október 9., péntek
Rétvári: tovább kell növelni a pénzügyi ismeretek oktatását a köznevelésben

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára szerint tovább kell növelni a pénzügyi ismeretek oktatási köznevelésben, mert az eddig sikeresen lezajlott programok tapasztalatai alapján szükség és igény is van rá.

Rétvári Bence

az MTI-nek nyilatkozva rámutatott: gazdasági jellegű döntéseket ma már minden felnőtt embernek hoznia kell. A devizahiteles probléma, vagy a világgazdasági válság azonban azt mutatta, hogy sokan sajnos nem megfelelő pénzügyi ismeretek mellett hozták meg a pénzügyi döntéseiket, és ez akár tíz-húsz évre is anyagi nehézségeket okozott a családjuk gazdálkodásában vagy az egyéni gazdálkodásukban. Ezért kiemelten fontos a pénzügyi ismereteket növelni a köznevelés rendszerében - rögzítette. Kitért arra, hogy ennek érdekében hirdette meg az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet a TakarékBank főtámogatásával és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal kiemelt szakmai partnerségével - immár harmadik alkalommal az országos középiskolai pénzügyi-gazdasági versenyt, a PénzSztár vetélkedőt, amelynek fő célja, hogy játékos formában felmérje a diákok tudását, fejlessze pénzügyi kultúrájukat, egyúttal segítse a középiskolákat pénzügyi oktatási innovációs törekvéseik megvalósításában. A verseny próbajátékát október 6-án tartották, az első online fordulóra október 8-án, a második október 15-én lesz, majd ezt követik a megyei selejtezők. A rendezvénysorozat keretében szakmai programoktól iskolákban futó speciális eseményeken át játékos versenyekig számos csatornán találkozhatnak az általános és középiskolások a pénzügyi tudatosságot fejlesztő programokkal. Már az első évben, 2015-ben, mintegy 660 iskolában, közel 90 ezer diák kapcsolódott be a Pénz7 eseményeibe - jelezte. Az Emmi és a gazdasági tárca 2015 tavaszán országjárást szervezett a pedagógusok és oktatási szakemberek számára a gazdasági ismeretek köznevelésben való elterjesztésért. A Számoljunk a jövővel! rendezvénysorozat egyik célja a 2015/2016-os tanévtől a kötelező és választható tantárgyakba beépülő pénzügyi és vállalkozási ismeretek tartalmi fejlesztéséhez szükséges tapasztalatok és igények megismerése volt a résztvevő 250 pedagógus részéről. A második cél pedig a jelenleg rendelkezésre álló gyakorlatok bemutatása a pedagógusoknak annak érdekében, hogy ösztönözzék és bátorítsák őket arra, hogy a 10 százalékos szabadon választható órakeret terhére beépítsék a helyi tanterveikbe a pénzügyi és vállalkozói ismeretek oktatását. Az államtitkár kitért arra: a 2013-ban hatályba lépett Nemzeti Alaptantervvel (Nat) a 7-12. évfolyamok számára megnyílt a lehetőség arra, hogy a diákok a tanórákon pénzügyi és vállalkozási ismeretekhez jussanak. Társadalmi, állampolgári és gazdasági kultúra tantárgy keretében jelenik meg a pénzügyi és gazdasági kultúra oktatása, mind az 5-8., mind a 9-12. évfolyamon. Ennek keretében a tanulók megismerkedhetnek a többek között a pénzintézeteket, vállalkozói alapismereteket, az állam gazdasági szerepvállalását bemutató, a családi költségvetésére vonatkozó, valamint a vállalkozások világával is foglalkozó területekkel. Mindezeken felül az iskoláknak lehetősége van arra, hogy a szabad órakeret terhére választható jelleggel oktassák ezeket az ismereteket akár egy olyan kerettanterv formájában is, mint a Pénzügyi és gazdasági kultúra a 7-10. évfolyam számára, az Etikus vállalkozói ismeretek a 11-12. évfolyam számára vagy a Közgazdasági és pénzügyi alapismeretek a 11-12. évfolyam számára - közölte Rétvári Bence.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.