Az LMP-s politikusok szerint a lakosság nem érti a különböző időpontokban küldött számlákat, egyes lakások esetében meglepően magas összegeket kellett az elszámolás után befizetni. Szentistványi módosító indítványt is benyújtott a témában.
Szentistványi István
és
Tanács Eszter
tartott sajtótájékoztatót az LMP módosító indítványáról, amelyben javaslatot tesznek, hogy hosszabbítsák meg a távhő elszámoláshoz kapcsolódó reklamációs időszakot. Az esetleges újabb panaszosok kifizetését szolgáló többletköltség forrását, a korábbiakhoz hasonlóan, közgyűlési döntés alapján biztosítanák. „28 500 távhőszolgáltatásban érintett lakásból 6600-nál jóváírással, 600-nál visszafizetéssel kompenzálták a korábban a Szehő részére adott túlfizetéseket” – mondta Tanács Eszter. „Sokan nem értették a számlákat a Szehő-IKV váltás idején, sok lakásra mutattak ki komoly fűtésdíj hátralékot augusztus végén. Tudunk olyan másfél szobás lakásról, ahol 48 ezer forintos befizetési kötelezettségről küldtek ki elszámoló számlát. Egyesek vitatják a tartozásaik jogosságát, velük mi lesz?”- kérdezte. „Az LMP egy barátságos gesztusnak tartja az általa benyújtott módosító indítványt, amely egy kivezető lehetőséget jelent a kialakult káoszból” – tette hozzá Szentistványi István. A képviselő szerint az idei tél rendkívül enyhe volt, általában ilyenkor visszafizetéseket kapott a lakosság a korábbi években, ezért nem értik, hogy miért történhetett most az ellenkezője. „Miután az IKV átvette a Szehőtől a távhőszolgáltatást, hol kaptak több számlát, hol nem kaptak egyet sem, miközben eddig évenkénti fix átalányszámlákhoz voltak hozzászokva” – vélekedett a városatya.
„Felmerült bennünk, hogy azokat az ügyeket, amiket a nyári erőltetett folyamatban nem sikerült végigvinni, valahogy kezeljék, javaslatunk is ezt kívánta elősegíteni. A közgyűlés augusztus 31-i döntése szerint IKV-nak nyújtott 800 millió forintos hitelkeretből a cég maximum százmilliót szánhat a kompenzációs költségekre, ebből elköltött 93 milliót, így a maradék hétmilliót költheti már csak erre” – magyarázta Szentistványi. „Az IKV vezetője megnyugtató módon tájékoztatott róla, hogy azokat a panaszokat, amelyek a váltás után merültek fel, kezelik továbbra is. Azonban probléma lehet, hogy ez nem vonatkozik az április 15. előtti időszakra, hiszen az esetleges későbbi panaszok miatti újabb Szehő-tartozások a lakosság felé kifizetetlenek maradnának. Ez utóbbi személyeknek egyedüli esélye lehetne az, hogy az IKV-n keresztül kapják vissza a pénzüket” – vélekedett a képviselő. Az LMP-sek emellett javasolják, hogy hosszabbítsák meg a fellebbezési (reklamációs) időszakot október 31-ig, amíg az IKV Zrt. a feladatát teljesítheti, mert tudomásuk szerint rengeteg fogyasztói panaszt nem vizsgáltak ki megnyugtató módon, s a pénzügyi és városüzemeltetési bizottságok sem kapták meg az írásbeli beszámolót a rendezésről. Úgy gondolják, az esetleg felmerülő (jogos) panaszokból adódó többletköltség forrását a közgyűlésnek kellene biztosítania. A módosító indítvány a városüzemeltetési bizottság reggeli ülésén is előkerült, akkor
Solymos László
alpolgármester
a dokumentumról, hogy „keveri a szezont a fazonnal”, s hozzátette, az IKV Zrt. az április közepéig, vagyis a szolgáltatóváltásig meglévő lakossági túlfizetéseket rendezte most, s ennek semmi köze nincs ahhoz, hogy a lakosság esetlegesen nem érti a számlákat.
Indítványban tesz javaslatot a szegedi LMP arra vonatkozóan, hogy hosszabbítsák meg a távhő elszámoláshoz kapcsolódó reklamációs időszakot - részletek ITT: http://szegedma.hu/?p=573805
Posted by Szegedma Hírportál on 2015. szeptember 24.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.