Közélet

Banki elszámolás: kevés a reklamáció

Banki elszámolás: kevés a reklamáció

2015. május 12., kedd
Banki elszámolás: kevés a reklamáció

A kiküldött 2 millió elszámolási értesítő miatt néhány ezren reklamáltak a hitelintézetüknél és mindössze 300 jogorvoslati kérelem érkezett eddig a pénzügyi békéltető testülethez - mondta Binder István, a Magyar Nemzeti Bank felügyeleti szóvivője, az M1 aktuális csatornán kedden.

A banki elszámolásával elégedetlen hiteladós háromlépcsős jogorvoslattal élhet: előbb a bankjánál kell kezdeményeznie a probléma megoldását, ezt követi a pénzügyi békéltető testület előtti eljárás és aki ennek a döntésével elégedetlen, az a lakóhelye szerint illetékes járásbírósághoz fordulhat - vázolta a folyamatot a szóvivő. A békéltető testület három esetben jár el: ha számszaki hiba volt az elszámolásban, ha nem érkezett meg az elszámolási értesítő, illetve ha a panasz kivizsgálását annak elkésettsége miatt utasította el a bank. A többi esetben - például ha az adóstársak egymással vitatkoznak - nem illetékes a testület - fejtette ki Binder István. A műsorvezető idézte

Rogán Antal

Fidesz frakcióvezetőt: a hiteladósok felének csökkent, egynegyedüknek változatlan maradt a törlesztő részlete az elszámolás után. A szóvivő ehhez annyit tett hozzá, hogy átlagosan mintegy 16 százalékkal csökkentek a törlesztő részletek, 48 ezer szerződés az elszámolással megszűnt, az árfolyamgátasok öthatodának pedig a gyűjtőszámlája szűnt meg.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.