Harmadik éve folyamatosan növekszik a sertéslétszám és az ágazatba bekapcsolódó családi gazdaságok, valamint vállalkozások száma Magyarországon - jelentette ki a földművelésügyi miniszter szombaton, Abádszalókon.
Fazekas Sándor
a IX. Tiszator Böllérfesztiválon tartott sajtótájékoztatón hangsúlyozta: míg 10 éves csökkenés után a 2012-es mélyponton 2,8 millió, addig ma folyamatos növekedés eredményeként már 3,2 millió sertést tartanak Magyarországon. A tárcavezető fontos előrelépésnek nevezte azt is, hogy sok új vállalkozás lépett be az ágazatba: az egyéni sertéstartók száma 9, a társas vállalkozásoké pedig 11 százalékkal bővült az utóbbi időben. Jelezte: nincs könnyű dolga a sertéstartóknak, hiszen az orosz embargó és a túltermelés lefelé szorítja az árakat, melyet azonban ellensúlyoz a belső piacokon tapasztalható kereslet. Fazekas Sándor hangsúlyozta: a sertésstratégiában megvalósuló fejlesztésekre évente mintegy 2 milliárd forint pluszforrás áll a gazdák rendelkezésére. Ezen kívül a „Még több munkahelyet a mezőgazdaságba!” programból összesen további 180 milliárd, évente körülbelül 35 milliárd forint jut az állattartók támogatására. Az eseményen
Lipcsey György Imre
, az Agrármarketing Centrum (AMC)vezérigazgató-helyettese arról beszélt: a magyar élelmiszerek külföldi piacra segítése mellett kiemelt feladatuk a belföldi fogyasztás ösztönzése. Ezt a célt szolgálja az AMC kommunikációs kampánya a sertéshúsfogyasztás népszerűsítésére, amelynek első állomása, egyben nyitórendezvénye az abádszalóki fesztivál, ahová tízezer látogatót várnak.
Horváth István
kiemelt programokért felelős miniszteri biztos ezt kiegészítve a tájékoztatón emlékeztetett: az elmúlt 20 évben felére esett vissza az egy főre jutó éves sertéshús-fogyasztás Magyarországon, ez jelenleg 25 kilogramm. Aláhúzta: a most induló kampány célja, hogy ez a mennyiség érzékelhetően növekedjen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.