Az MSZP hétfőn felszólította a kormányt, hogy január 31-ig se a büntetést, se az azzal járó igazgatási díjat ne vesse ki a fizetőssé vált utakon megyei autópálya-matrica nélkül autózókra.
Az ellenzéki párt követelését
Harangozó Tamás
, a szocialisták frakcióvezető-helyettese fogalmazta meg újságírók előtt, Budapesten. Azt mondta, a kormány korrupciójának áraként tekintenek az elkerülő utak és bevezető szakaszaik fizetőssé tételére. A kabinet alkalmatlanságát pedig az az 1500 forintos igazgatási díj jelzi, amit az autósoknak a kormány hibájából, a díjfizetés előkészítetlensége miatt kell fizetniük - jelentette ki. Harangozó Tamás hangsúlyozta, továbbra sem értenek egyet az útdíj kiterjesztésével, de szerintük ha azt mégsem törlik el, akkor legalább a büntetéseknek kellene türelmi időt hagyni. A szocialista politikus szerint ez egy egyszerű rendeletmódosítással elérhető lenne. "Tudjuk, hogy a Fidesz akár egy nap alatt módosít bármilyen törvényt" - tette hozzá. Az MSZP-s képviselő kitért arra is, hogy az útdíj kiterjesztésével szembeni személyes kiállást várnak
Hende Csaba
honvédelmi minisztertől, aki szerinte vagy valóban tájékozatlan volt az ügyben, vagy "hülyének nézték" a kormányülésen. Hende Csaba a Vas Népének adott év végi interjújában azt nyilatkozta, információi szerint nincs kormányzati szándék egyetlen vasi útszakasz fizetőssé tételére sem, miután pedig mégis bekerült a fizetős utak közé az M86-os már elkészült szakasza, a lap online kiadásában "rosszul előkészítettnek, diszkriminatívnak és igazságtalannak" nevezte az intézkedést, azonnal jelezve, hogy mindent megtesz annak megváltoztatásáért.
A Demokratikus Koalíció az útdíjrendelet visszavonására és a bevezetésével okozott káosz felszámolására szólítja fel a kormányt - közölte hétfői, budapesti sajtótájékoztatóján a párt elnökségi tagja,
Varju László
. Azt mondta, az elmúlt napok lelkileg és pénzügyileg is megviselték azokat, akik azért álltak sorban, mert fizetni kell azért, amiért eddig nem kellett. A kormányszóvivő korábban arról beszélt, január 1-jétől minden rendben lesz és hozzáférhetőek lesznek a különböző matricák, ehelyett "teljes összeomlás volt" - értékelte a független képviselő, hangsúlyozva: a DK tiltakozik az útdíj ellen, mert az nem több az emberek megsarcolásánál. Bírálta, hogy miközben a benzinkutakon nem lehetett matricákat kapni, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. internetes értékesítési rendszere sem működött. Több helyről arról érkezett panasz, hogy még tábla sem jelzi a fizetési kötelezettséget, ezért az ezeket a szakaszokat használó autósokat utólag majd "sunyi módon" megbüntetik - folytatta. Varju László szerint átláthatatlanság és igazságtalanság jellemzi a rendszert, az útdíj egy különadó, aminek célja a "netadó után bosszút állni". Az államfő sajtónyilatkozatáról azt mondta: a Demokratikus Koalíció elvárásainak nem felelt meg
Áder János
köztársasági elnök hétfői bejelentése, miszerint a Környezeti Fenntarthatóság Igazgatóságával bővült január 1-jétől a Köztársasági Elnöki Hivatal. Abban bíztak ugyanis, hogy az államfő a szabadság vagy az alkotmány védelmében szólal fel. A sajtótájékoztatón kérdésre válaszolva
Gréczy Zsolt
szóvivő közölte, a DK abban érdekelt, hogy a civil tüntetések sikeresek legyenek. Hozzátette: pártjuk a tavalyi év utolsó napjaiban viszont "arra az anomáliára hívta fel a figyelmet, hogy nem lehet úgy tüntetéseket szervezni, hogy közben pártok támogatóit megpróbáljuk rávenni arra, hogy ne képviseljék mindazt, amiben hisznek". A tüntetéseknek előbb-utóbb el kell jutniuk odáig, hogy azokon pártzászlók is megjelennek, és pártok politikusai felszólalnak, méghozzá "minél hamarabb, annál jobb" - értékelte.
A január elsejével bevezetett útdíjrendszer visszavonását követeli a kormánytól az Együtt.
Hajdu Nóra
, az ellenzéki párt elnökségi tagja hétfőn budapesti sajtótájékoztatóján kijelentette: az Együtt azt várja el a kormánytól, hogy vonja vissza az útdíj kiterjesztését. Azt mondta, január elsején kaotikus helyzet alakult ki, olyan útdíjrendszert vezetett be a kormány, amely gyakorlatilag elindulása pillanatában kudarcba fulladt. Hajdu Nóra hozzátette, elvárják azt is, hogy a "szolgáltatási díjnak nevezett büntetéstől" tekintsenek el. A jelenlegi intézkedések alapján azt gondolják, hogy a kormánynak "már a sarcolás sem" megy, hiszen - mondta - olyan intézkedéscsomag indult el január elsejével, amely nem volt átgondolt, amelyhez nem készültek hatástanulmányok, hibásan jelöltek ki útszakaszokat, illetve nem tájékoztatták időben és megfelelően a közvéleményt. Az útdíjrendszer a Fidesz "állatorvosi lova" - értékelt Hajdu Nóra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.