Közélet

Munkahelyteremtés, könnyűipar, idegenforgalom - bemutatta gazdasági programját a szegedi Jobbik

Munkahelyteremtés, könnyűipar, idegenforgalom - bemutatta gazdasági programját a szegedi Jobbik

2014. szeptember 12., péntek
Munkahelyteremtés, könnyűipar, idegenforgalom - bemutatta gazdasági programját a szegedi Jobbik
jobbik_sajttaj01_gs

5000 új munkahelyet, állásbörzét, adókedvezményeket, keleti nyitást, a turizmus fellendítését, a helyi kis- és középvállalkozások támogatását, gazdaságbarát önkormányzatot tervez a szegedi Jobbik Magyarországért Mozgalom.

"Azért döntöttünk a gazdasági programunk részletes ismertetése mellett, mert riválisaink rendszeresen átveszik gondolatainkat, azonban a kivitelezések módja kívánnivalókat hagy maga után" - kezdte a "Gazdasági fordulatot Szegeden!" című program ismertetését

Tóth Péter

, a Jobbik szegedi polgármesterjelöltje. A jelölt kiemelte, hogy a program egyik fő pontja a munkahelyteremtés. "Ha van munka, akkor minden van, ha nincs munka, semmi sincs" - idézett Tóth Péter, aki szerint Szegeden a könnyűipart lenne a legfontosabb visszaállítani, értékteremtő vállalkozásokat kellene létrehozni. "Szegeden eltolódtak a gazdasági arányok: a legjelentősebb munkáltató az önkormányzat, az állam és az egyetem, a piac és a vállalkozók pedig háttérbe szorulnak, eltűnnek a kis- és középvállalkozások" - tette hozzá a polgármesterjelölt. "A bal oldal felől program nélküli negatív kampányt, a Fidesztől pedig szakmaiságot nélkülöző ígérethalmazt tapasztalunk, ezzel szemben a Jobbik programalapú kampánnyal készül az őszi önkormányzati választásokra" - mondta el

Rácz Tibor

, a Jobbik Magyarországért Mozgalom képviselője. Rácz Tibor kifejtette, hogy pártja tervezi a közgyűlésben egy gazdaságfejlesztési bizottság, az önkormányzaton belül pedig egy gazdaságfejlesztési osztály létrehozását, melyeknek fő profilja a munkahelyteremtés előremozdítása, pályázatok kezelése és a helyi munkavállalók, vállalkozók segítése lenne. "A szegedi önkormányzat, civil szervezetek, és az erre szakosodott állami szervek részvételével havonta állásbörzét rendezhetnénk, ahol minden potenciális munkavállaló találhatna megélhetési forrást" - ismertette terveit a Jobbik képviselője. "Célunk öt év alatt ötezer munkahely teremtése Szegeden, azonban a mennyiség mellett a minőségre is hangsúlyt fektetünk, a tisztességes megélhetést szeretnénk támogatni, a családbarát munkahelyek létrehozását például adókedvezményekkel, de hasonló segítség járna azoknak a vállalkozóknak, akik garantálják, hogy adott időn belül növelik az alkalmazottaik számát. A szegedi vállalkozásokat az említett támogatásokon kívül a marketing szintjén is segítenénk: létrehoznánk egy egysége szegedi brand-et, márkát, a "Szegedről szeretettel" védjegyet, amiről minden vásárló tudhatná, hogy minőségi szegedi terméket visz haza" - tette hozzá Rácz Tibor. A nemzeti radikális párt új szempontrendszert vezetne be a közbeszerzés terén, a szegedi beruházásokat helyi cégekkel kiviteleztetnék, a multinacionális nagyvállalkozásokat illetően pedig legalább olyan szigorú szabályozásokat vezetnének be, mint a magyar cégeknél, a hazaiakat pedig adókedvezményekkel segítenék. A külgazdasági kapcsolatokat természetesen nem zárná le a Jobbik: az országosan hirdetett keleti nyitás politikáját követné a szegedi szervezet is, a hármas határ közelgése miatt erősítené a szomszédos országokkal a külgazdasági kapcsolatokat, Szeged testvérvárosaira alapozva, és a Napfény városát Dél-Európa kapujává tenné, amit egy kereskedelmi repülőtér megnyitásával szentesítene. "Kihasználnánk Szeged tudományos erőforrásait, gondolhatnánk az ELI lézerközpontra, amellyel mindegyik politikai erő szeret büszkélkedni, azonban a Jobbik szerint a lézerközpont önmagában nem elég, igazi értékteremtő vállalkozásokra van szükség, gondolok itt például a gyógyszeripar fellendítésére Szegeden, hiszen az egyetemről számos jól képzett gyógyszerész kerül ki azonban megfelelő elhelyezkedési lehetőség híján elhagyják a várost, ezt nem hagyhatjuk" - fejtette ki Rácz Tibor. A Jobbik gazdasági programjának kiemelkedő pontja az idegenforgalom, Szegedet a turizmus fellegvárává tennék. "A jelenlegi városvezetés elhanyagolja ezt a fontos iparágat, ezáltal hatalmas bevételkiesést okoznak Szegednek, ennek kiküszöbölésére létrehoznánk egy egységes szegedi turisztikai marketinget, melynek fő eleme lenne a Tisza, Szegedet újra a Tisza fővárosává tennénk, fellendítenénk a vízi sportokat, családi programokat szerveznénk, felújítanánk a fürdőket - mindezt a környező településekkel közösen" - mondta el Rácz Tibor. Zárásként a politikus kifejtette, hogy kereszteznék az idegenforgalmat a város tudományos életével, és nagy hangsúlyt fektetnének a konferenciaturizmus kihasználására.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.