A nemzetközi közlekedési kiadásokat is tartalmazó nemzetközi turisztikai költés 2013-ban közel 1400 milliárd dollárt tett ki a Turisztikai Világszervezet (United Nations World Tourism Organization – UNWTO) statisztikái szerint, 5,3 százalékkal haladja meg az előző évi értéket - ismerteti csütörtöki közleményében a Magyar Turizmus (MT) Zrt.
A turisták teljes költése két részre bontható: a nemzetközi utazóktól származó, a desztinációkban keletkező bevételre, valamint a nemzetközi közlekedésnek köszönhető exportra. Az előbbi 2013-ban 1159 milliárd dollár (873 milliárd euró) volt, utóbbi pedig 218 milliárd dollárt tett ki. Az UNWTO főtitkára szerint ezek az eredmények is alátámasztják a turizmus szerepének erősödését a gazdasági növekedés ösztönzésében és a nemzetközi kereskedelemben. A közlemény kiemeli, hogy továbbra is a fejlődő piacok játsszák a főszerepet a nemzetközi turisztikai kiadások növekedésében. Tavaly a negyedik legnagyobb piac, Oroszország nemzetközi turisztikai kiadásai 24,9 százalékkal növekedtek, az első helyen álló Kína kiadásai még jelentősebb mértékben, 26,1 százalékkal, Brazília turisztikai kiadásai pedig 12,9 százalékkal bővültek. A legtöbb, Magyarország számára fontos küldőpiac - így Belgium, Dánia, Egyesült Királyság, Finnország, Lengyelország, Németország, Norvégia, Spanyolország, Svájc, Svédország, Szaúd-Arábia, Törökország és Ukrajna - esetében nőttek a turisztikai kiadások. Ezzel szemben Ausztria, Hollandia, Japán és Olaszország nemzetközi turisztikai kiadásai csökkentek az eddig rendelkezésre álló adatok szerint. Az előzetes adatok szerint az idén január–februárban a nemzetközi turistaérkezések száma világszerte 5,3 százalékkal, Európában 5,2 százalékkal nőtt. A kelet-közép-európai régió egésze 4,1 százalékos bővülésről számolt be. A jelentés részletes magyar nyelvű összefoglalása az MT Zrt.
letölthető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.