Uniós projekt keretében elkészítik Magyarország fő közlekedési útjainak közlekedésbiztonsági térképét, amelyet a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) május végéig állít össze az elmúlt hónapokban készített mérés alapján.
Magyarországon 3 ezer kilométer utat vizsgálnak meg, és baleseti kockázat szempontjából rendszerbe sorolják az egyes útszakaszokat. A projekt eddigi eredményeit bemutató szerdai budapesti sajtótájékoztatón Schmidt Szabolcs, az Európai Bizottság közlekedésbiztonsági csoportjának vezetője azt mondta, a legfontosabb feladat az unióban a közúti biztonság növelése, a 2010-es szint felére kell csökkenteni hat éven belül a közúti balesetben elhunytak számát, ebben nyújt segítséget a mostani projekt.
Berta Tamás
, a KTI vezetője
Schváb Zoltán
közlekedésért felelős helyettes államtitkár levelét felolvasva azt mondta, a magyar közúti biztonság 2006 óta folyamatosan javul, mivel csökken a közúti balesetekben elhunytak száma. Kissé emelkedett azonban az elmúlt időszakban a személyi sérüléssel járó balesetek és a megsérült személyek száma, ezért új módszerekre van szükség, ebben nemzetközi összefogásra is szükség van. Kérdésre válaszolva Berta Tamás elmondta, egységes módszertan szerint vizsgálják a hálózatot, így összehasonlíthatóak lesznek az adatok az unió többi tagállamával. Az eddigi eredmények azt mutatják, hogy nincsenek az országban "halálutak", hanem csak bizonyos útszakaszok, amelyek veszélyesebbek. Az eredmények értékelése után a projekt résztvevői javaslatokat tesznek a helyzet javítására, ezek jellemzően kis költségvetésű forgalomtechnikai beavatkozások lesznek.
Schmidt Szabolcs
az MTI kérdésére közölte: az uniónak több projektje is foglalkozik a járművezetők magatartásának megváltoztatásával, mivel a balesetek 80 százalékában ez szerepet játszik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.