Júliustól módosulnak a versenytörvényben a versenyhatóság "hajnali rajtaütésének" szabályai, az új elnevezés helyszíni kutatás lesz, amelyet lehetőleg hétköznap reggel 8 és este 20 óra között kell végezni - közölte a Schönherr Hetényi Ügyvédi Iroda az MTI-vel.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) - mint versenyhatóság - a hajnali rajtaütést a kartellügyek többségében alkalmazza. Magyarországon a GVH, valamint az Európai Bizottság, mint eljáró versenyhatóság hivatalnokai is végezhetik az ellenőrzést. A vizsgálók ekkor elsősorban a vállalkozás hivatalos helyiségeiben - irodák, tárgyalók, raktárak - kutatnak, de nem kizárt a céges, vagy akár a magánhasználatban lévő gépjármű átvizsgálása sem. A GVH által végzett helyszíni kutatáshoz előzetes bírói engedély kell, valamint a GVH külön végzést hoz az eljárás megindításáról. A vizsgált cég jogi védelmet vehet igénybe a versenyhatóság eljárása, így a helyszíni kutatás során is, viszont a versenyhatóság nem köteles megvárni az ügyvéd megérkezését. A helyszíni kutatás során a vállalkozás és az ügyvédei közötti - a védekezés céljából készült - dokumentumok (például emailek) tartalmát a vizsgálók nem ismerhetik meg. Azok később sem használhatók fel bizonyítékként a versenyfelügyeleti eljárásban a vállalkozás ellen, feltéve, hogy annak jellege magából az iratból kiderül. A belső jogásszal, jogtanácsossal folytatott kommunikáció, levelezés sem a magyar, sem az Európai uniós szabályok alapján nem esik az előbbi védelem alá. A magyar versenytörvény alapján - az EU versenyjogi szabályaitól eltérően - a GVH átkutathat, és lefoglalhat a vizsgálat tárgyához nem kapcsolódó, az előzetes engedélyben nem szereplő iratokat, bizonyítékokat is, amelyek versenykorlátozó magatartásra, vagy erőfölénnyel való visszaélésre utalnak. Ilyen esetben a versenyhatóságnak utólag kell beszereznie a kutatást engedélyező bírói engedélyt. Amennyiben a bíróság nem adja meg az engedélyt, a GVH a lefoglalt iratokat nem használhatja fel bizonyítékként.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.