Különleges borkalandon vehetnek részt a jövőben, akik ellátogatnak a Sóhordó utcába, ahol akár szőlőfürtön is szervíroznak borsort a vendégnek.
Tíz pohár egy szőlőfürt alakú tárcán, négy fehér-, három rozé-, két vörös- és egy desszertborral, s mindez 890 forintért. Az Osztrák-Magyar Étterem ilyen érdekességeket is fel tud mutatni az új borozó részlegében, amit az Elitbor.hu főszerkesztője,
Dlusztus Imre
borszakíró és a vendéglő vezetője,
Papp Jenő
álmodtak meg. Olyan új vállalkozás indult Elitborker néven, ami az étterem és a vinotéka tulajdonságait ötvözi, lényegében szinte pinceáron lehet borhoz jutni. A helyben vásárolt palackokat 200 forintos dugódíj fejében nyitják ki, s lehet majd helyben kortyolni a hegy levét. Dlusztus Imre az ünnepélyes megnyitón arról beszélt, hogy filozófiájuk szerint olyan borászatokat szeretnének menedzselni, akik kiváló, első osztályú termékeket készítenek, de a marketingversenyben nem tudnak a sztárborászok rajtpozíciójához közel kerülni, így kevesebbet hall róluk az átlag borissza.
„Magyarország Franciaországgal és Olaszországgal együtt 1910-ben még a világ bortermelésének a kétharmadát adta, ma hazánk alig éri el az egy százalékot. Az általunk indított kezdeményezés révén a borászatok, borfogyasztás belföldi népszerűsége jelentősen emelkedhet, reményeink szerint egyre többen térhetnek majd vissza a tudatos borfogyasztáshoz” – beszélt a megnyitón a borszakíró. A több borászati könyvet is író szakember jelenleg 16 pincészetet képvisel, támogat ezzel a kezdeményezéssel, ez a szám maximum 20-ra tud emelkedni majd, ennyi borászatot tud az étterem hatékonyan menedzselni. A magyar borágazat előnyeiről szólva megemlítette többek között, hogy sok a kiváló borász, sikeres a kereskedelem, kaphatóak magyar borok az áruházak polcain, az éttermekben pedig szinte csak hazai palackokat kínálnak. A tennivalók közt azonban akad még bőven feladat. Dlusztus Imre szerint csökken a szőlőterület, a széles rétegeket még mindig nem sikerült megérinteni, a vendéglátósok, az étterem-üzemeltetők gyakran „hasraütésszerűen” állítják össze a borkínálatot, ráadásul a boltok polcain tombolnak az olcsó olasz, spanyol tömegborok átszerelésével készített italok, a borászatok többségének nincs ideje, lehetősége profi marketingstratégiát kidolgozni, véghezvinni. A borszakíró izgalmas, boroskás előadása után a meghívott vendégek egy szőlőfürtnyi kóstolás keretében indították útjára a különleges borozót, melynek első tétele a Béla Borászat Imrehegyi 2012-es Ezerjója volt, de szerepelt a borsorban a Gál Birtok roppanós kékfrankos rozéja, Brunyai bohém, érzéki cabernet franc-ja és egy paksi csoda is a Fabro pincészetből. A borozó az italokhoz saját ételkínálatot sorakoztat fel, többek között sajttállal, házi szalámival, haltepertővel, fasírtgolyókkal az étlapon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.