Bemutatták az új 10-es trolit a szegedi városháza előtt, a mozgáskorlátozott feljárót Kenyeres Lajos képviselő próbálta ki először.
Májusban készült el az
, július végén pedig már meg is érkezett a városunkba
Most a Széchenyi téren ünnepélyes keretek közt be is mutatták az új járművet. Az bemutatón
Botka László
polgármester felidézte, hogy 2010 decemberében kötöttek szerződést a konzorciummal az új járművek gyártására, de alaptalan feljelentgetések, politikai csatározások miatt 20 hónapot csúszott az első troli leszállítása. Leszögezte, hogy a
tükrében is elmondható, hogy érdemes küzdenünk a fejlesztésekért, beruházásokért. A beszéd után a jelenlévő vendégek, képviselők belülről is megtekintették a járművet. A mozgáskorlátozottaknak épített lehajtható feljárót
Kenyeres Lajos
(SZVE) önkormányzati képviselő próbálta ki először. Szeged 2011 januárjában új, 13-tagú troliflottát rendelt a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós áron a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretein belül. A cégtársulás tagjai: a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s. A teljes flotta év végig megérkezik. Szeged új trolibusza kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli. A járművek 100 százalékban alacsony padlósak, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is. A trolik önjárók, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek lesznek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A szegediek szavazása alapján az új járművek színe
.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.