Az idei második negyedévben jelentősen, mintegy 42 700-zal csökkent a munkanélküliek száma az első negyedévhez képest, ami főként szezonális hatásoknak tudható be - közölte a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézete (GVI) pénteken az MTI-vel saját becslésére hivatkozva.
Az intézet előrejelzése szerint 2013 júniusában a regisztrált álláskeresők száma több mint 17 ezerrel csökkent májushoz képest, így folytatódott a 2013. március óta megfigyelhető csökkenő tendencia. A vállalkozáskutató intézet a becslések során a Google Insights for Search (GIS) segítségével megfigyelt álláskeresési aktivitási adatokat és a korábbi regisztrált álláskeresők számát mutató adatokat használta fel. A GIS segítségével lehet megmondani, hogy egy adott időszakban hányan kerestek munkalehetőséggel, álláskereséssel kapcsolatos kifejezésekre az interneten. Több modellben is kiszámolták az álláskeresők várható létszámát; a GIS adatainak felhasználásával júniusban mintegy 497 ezer regisztrált álláskeresőre számítanak, ami az előző év azonos időszakához képest több mint 26 ezer fős csökkenést jelent. Ha a szezonális hatásoktól eltekintünk, akkor a GVI által fejlesztett modell eredményei alapján az előző negyedévhez képest 2013 második negyedévében 15 ezerrel volt kevesebb munkanélküli - olvasható a közleményben. Szintén csökkentő tendencia érvényesült a regisztrált álláskeresők esetében is: a szezonális hatásokat kiszűrő becslések szerint júniusban az elmúlt év júniusához képest 15 300-zal volt kevesebb a regisztrált munkanélküli Magyarországon. A GVI szerint a csökkenő tendenciának két forrása lehet: egyrészt a tavalyi recesszió után kismértékben javultak a magyar vállalkozások üzleti kilátásai, és így a munkaerő-kereslet is, másrészt a tavalyihoz képest tovább növekedhetett a magyar munkaerő külföldi munkavállalása. A Nemzeti Munkaügyi Hivatal július közepén teszi közzé a regisztrált álláskeresők számának júniusi alakulására vonatkozó adatát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.