Közélet

A fiatalok 89 százalékának van bankkártyája

A fiatalok 89 százalékának van bankkártyája

2013. július 27., szombat
A fiatalok 89 százalékának van bankkártyája

A banki kapcsolattal rendelkező fiatalok 89 százalékának van bankkártyája, 8 százalékuk pedig kettőnél többel is rendelkezik - közölte a MasterCard legutóbbi felmérésének megállapítását kedden az MTI-vel.

A felmérést Magyarországon 1900 banki kapcsolattal rendelkező körében végezték el 2012 végén, a kutatás a 18-65 éves városi lakosságra nézve reprezentatív. A bankkártya-kibocsátó nemzetközi cég felméréséből kiderült, hogy a 18-34 éves korosztály további területeken is szeretné használni a fizetőeszközt, elvárás az egy érintéses funkció, emellett nyitottak a mobilfizetésre is.

Sisa-Molnár Anikó,

a MasterCard Europe marketing és pr-managere a közleményben hangsúlyozza, hogy a fiatalok a bankkártyára nemcsak a bolti vásárláskor számítanak, hanem egyre gyakrabban tájékozódnak az internetes vásárlás, a mobiltelefonon keresztül történő fizetés lehetőségeiről. A felmérés a 18-34 évesek körében kimutatta, hogy a számlacsomagok választásakor - különösen a 25 év alattiaknál - fontos szempont a bankkártya-használat költsége. Míg 2011-ben a kártyahasználók 34 százaléka választotta számlacsomagját azért, mert annak nem volt díja, addig 2012-re ez az arány már 42 százalékra nőtt. Két évvel ezelőtt a fiatal felhasználók 48 százaléka kártyáját jellemzően márkához való kötődés alapján választotta, 2012-ben ez az arány 38 százalékra csökkent, ami a kutatók szerint azt mutatja, hogy az árérzékenység egyre inkább jellemzi ezt a korosztályt is. A 18-34 éves korosztály csaknem harmada tudta, hogy külföldön az esetek nagy részében olcsóbb a bankkártya használat, mint a készpénzzel történő fizetés, így egyre többen fizetnek külföldön kártyával a nagyobb összegű valuta váltása helyett - írta közleményében a MasterCard.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.