Járási Fogyasztóvédelmi Napok címmel rendezvénysorozatot indított a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, amelynek az a célja, hogy a járási hivatalok munkatársait is felkészítése a fogyasztóvédelmi jellegű kérdések megválaszolásra.
Így nem csak a felügyelőség munkatársai, hanem a járási hivatalok ügyintézői is segítséget tudnak majd nyújtani a legfontosabb fogyasztóvédelmi szabályok ismertetésében. Ez a felkészítés a gyakorlatban azt jelenti, hogy a megyei felügyelőségek szervezésében minden járási székhelyen tájékoztatókat tartanak a munkatársaknak, akiket többek között a rezsicsökkentéssel, a szabályos számlaképpel összefüggő információkkal is ellátnak. A fokozott érdeklődés indokolja, hogy minél több lehetőség álljon rendelkezésre, ahol a fogyasztók észrevételeit, megkereséseit és panaszait meg lehet válaszolni. A Járási Fogyasztóvédelmi Nap programján, minden székhelyen a járási hivatalok munkatársai, az illetékességi területükön működő kereskedelmi és iparkamarák képviselői, illetve helyi vállalkozások képviselői és fogyasztók vesznek részt.
Petrik Sándor
, a CSMKH Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének igazgatója elmondta, elsősorban a számlaképpel kapcsolatos jogszabály-megfelelőséget vizsgálták. A megye területén két szolgáltatóval szemben eljártak, akik hiányosan jelenítették meg a kötelező tartalmi elemeket a számlákon. Volt olyan számla, amelyen nem szerepelt a rezsicsökkentéssel megtakarított összeg mértéke. A megyei fogyasztóvédelem és annak vezetője megkereste az elmúlt héten
Bodó Imrét
, a Szegedi Járási Hivatal vezetőjét, és arra kérte, hívja össze egy találkozóra a hivatal személyi állományát. A járási hivatal szakigazgatási szervei ugyanis a lehető legnagyobb ügyfélszámot produkálják a városban, náluk lecsapódnak olyan észrevételek, amelyek egyébként a fogyasztóvédelemnél is jelentkeznek. Ezért azt kérték tőlünk, magyarázza Bodó Imre, dolgozzunk össze, és segítsük a munkájukat a jövőben. „Amennyiben lakossági észrevétel és panasz jut el hozzánk, s abba kell segítenünk, hogy eligazítjuk a lakókat, akkor tegyük meg, hogy a fogyasztóvédelemhez irányítjuk őket – erről kapunk most eligazítást, hogyan járjunk el az ügyfelekkel kapcsolatban” – pontosított a járási hivatal vezetője.
Radnóti Zoltán
vezető-főtanácsos arról beszélt, hogy a rezsicsökkentésről szóló kormányrendelet alapján van egy alaki része is a dolognak. El kellett végezniük egy számlakép-módosítást az egyetemes szolgáltatóknak. Ezzel kapcsolatban két vizsgálat indult az EDF DÉMÁSZ és a GDF SUEZ tömegszolgáltatók ellen. Mind a két esetben ugyanis eltéréseket találtak a számlakép-rendelethez képest, ezért mind a két vállalkozást megbírságolták, a DÉMÁSZ-t 3 millióra, a GDF SUEZ-t pedig 10 millióra. A határozatok még nem jogerősek, mind a két határozatot a szolgáltatók megfellebbezték. A rezsicsökkentés számszerű részét illetően mind a két szolgáltató ellen a fogyasztói bejelentések alapján indult eljárásokban egyetlen esetben sem állapították meg, hogy megsértették volna a 10 százalékos rezsicsökkentésre vonatkozó rendelkezéseket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.