Közélet

Hiánypótló a pedagógus kar létrehozása

Hiánypótló a pedagógus kar létrehozása

2013. június 2., vasárnap
Hiánypótló a pedagógus kar létrehozása

Az Általános Iskolai Igazgatók Országos Szövetsége fontos, hiánypótló intézkedésnek tartja a pedagógus kar létrehozását - közölte a szervezet.

Jeszenszkyné Gallai Gabriella

elnök által jegyzett közleményben rámutattak: a kar megalakulása azért támogatandó, mert régóta várt szerepet tölt be az egységes szakmai álláspont megjelenítésében. Jelenleg a pedagógusoknak ugyanis nincs olyan szervezetük, amely minden műveltségterületre vonatkozóan országos szervezettséggel rendelkezne - fejtették ki. Kitértek arra is, hogy a szakmai tagozatok megalakulásával megvalósulhat, hogy véleményükkel érdemben befolyásolhatják a szakterületüket érintő döntéseket. Úgy látják, hogy az állami intézményekben dolgozó pedagógusok automatikus taggá válása a hivatás presztízsét növeli, a több mint százezer tagú testület az ország legnagyobb hivatásrendi szervezete lesz. A szervezet támogatja a pedagógus etikai kódex magalkotását is, hozzátéve, hogy a pedagógusok túlnyomó többsége életmódját és munkáját tekintve jelenleg is az írott és íratlan normáknak megfelelően él és végzi nevelő-oktató tevékenységét. Az etikai kódex elsősorban a kevésbé normakövető kollégáknak jelent majd útmutatást - jegyezték meg, kiemelve: a kódex lehet hivatkozási alap, segítséget nyújthat a pedagógus pálya méltó elismerésének visszaállításában is. A szövetség a köznevelési rendszer megújításától a minőségi nevelést és oktatást szolgáló intézkedéseken túl a pedagógusok élet- és munkakörülményeinek javítását, a kiszámítható előrejutási lehetőséget, teljesítményhez kötődő minősítési rendszert és az értelmiségi pályához méltó bérezést garantáló életpályamodell bevezetését várja a kormánytól. Az országos szervezet, illetve jogelődje, a Budapesti Általános Iskolai Igazgatók Kollégiuma (BÁIK) 1991 óta tesz erőfeszítéseket az igazgatók munkájának könnyebbé tételéért, elismertetéséért, a vezetők szakmai támogatásáért, az igazgatók szakmai képviseletéért - írták. Fontosnak tartják az oktatáspolitikai célok, tervek, jogszabályok kidolgozásában, véleményezésében való részvételt, az igazgatói hivatás etikai normáinak kidolgozását és a korszerű vezetői munkához tanácsadás és segítség nyújtását. Ennek érdekében képviselőik részt vesznek az Országos Köznevelési Tanács és a Pedagógus Civil Fórum munkájában.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.