A tápéi kompot üzemeltető cég vezetője szerint a város ki akarja véreztetni a cégét, helyet csinálva az új, városvezetés által „szponzorált” üzemeltetőnek.
A tápéi komp mostoha helyzetéről sajtótájékoztatón
az üzemeltető,
Jaksa Sándor
. A Sadar Komp Kft. ügyvezetője, akinek elmondta többek között azt is, hogy a rév üzemeltetése ugyan úgy városi feladat, mint a tömegközlekedés, hiszem ez is közösségi közlekedésnek számít, de közel sem követik az inflációt a támogatás és a jegyárak tekintetében sem.
Solymos László
válaszában kitért arra, hogy a komp forgalma jelentősen csökkent az M43-as autópálya és a Móra Ferenc Híd átadásával, és az önkormányzat 2012-es pénzügyi vizsgálata kiderítette, hogy a városi támogatás, ami idén is 17 millió forint, fedezi a bér és üzemanyag költségeket, az alpolgármester szerint a cég ráadásul tervezetlenül gazdálkodik. A cégvezető reakcióját alább változtatás nélkül közzétesszük. „Ön ismét a lejáratásomba kezdett. 2012. év elején lefaragták a Széchenyi Hitel- keretünket, ami miatt ki kellet fizetnünk 1 millió forintot a bank részére, ezt úgy tudtunk megtenni, hogy saját pénzből tagi kölcsönből finanszíroztam meg. Továbbá 2012. májusában csörlőfelújításra nyert pályázat áfáját kellet befizetni, amely szintén tagi kölcsönből valósult meg. A csörlőfelújításra szükség volt a komp biztonságos üzemeltetése érdekében. 2006-ban vásároltam meg az ex-Balatonfüred nevű hajót, szintén saját pénzből, tagi kölcsön betételével. Miután ezt a hajót értékesítettük, és a leendő tulajdonos 3,5 millió részkifizetést eszközölt, gondolom nem olyan nagy bűn, hogy a saját pénzemhez szerettem volna hozzájutni, ami azonban nem sikerült, mivel a fenti hitelkeret, illetve áfa befizetés miatt a kérdéses 3 millió forintot 2 hónapon belül ismét befizettem tagi kölcsön címen a cég részére. Vissza már nem tudtuk igényelni, mert adótartozás miatt a NAV azonnal lecsapott az összegre. A 300 000.- forintos fizetéshez, melyet Ön nagyon sokall, azt tenném hozzá, hogy ebből az adózott összegből fizetem, magánszemélyként a kompüzem fenntartásához szükséges energiát, az iroda fűtését, továbbá ingyen biztosítom a cég számára az iroda, raktár, garázs helyiségeket, mivel tisztában vagyok azzal, hogy a cég mindezek kifizetését már nem bírná el. Ezért a bérért 3 munkakört látok el, ügyvetői posztot, hajózási üzemeltetés vezető, illetve révész munkakört, amikor valamelyikük szabadságra megy. Hozzáteszem továbbá, hogy 2000- 2006-ig nem vettem fel fizetést a Sadar Komp Kft-ből, megélhetésemet a másik, akkor még működő cégemből tudtam finanszírozni. A komp működtetését 6 évig úgymond társadalmi munkában végeztem. Sajnos úgy tűnik számunkra, hogy a köz érdekében végzett tevékenysége fő feladatának tekinti a komp kivéreztetését, helyet, szállást csinálva ezzel az Önök által szponzorált új kompüzemeltetőnek. A komp üzemeltetésével értéket szeretnénk megőrizni, egy olyan értéket, amely egyrészről magáról a kompról szól. Annak hagyományáról, hogy az 1500-as évek végétől tápénál folyamatos komp közlekedés működött. Másrészről azon emberek életének, életkörülményeinek értékéről, akik a kompot napi rendszerességgel használják, a létfenntartásuk részét képezi. Azokról a kétkezi munkával élő paraszt asszonyokról, emberekről, akik évtizedeket húztak le keményen dolgozva. Kérges a tenyerük, de nem sajnálkoznak, mert kemény munkával megteremtik maguknak a megélhetésük alapjait. Nem értjük ezek az emberek miért nem annyira fontosak a város számára, és hiába felújított szép belváros, a Kárász utca, ők nem fognak oda bemenni sétálgatni, mert becsületes munka teszi ki minden idejüket, melyet komp működése nélkül nem tudnának tovább végezni” – áll a közleményben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.