
Kolozsvár rendkívül kiélezett versenyben szerezte meg Európa 2015-ös ifjúsági fővárosa címet - nyilatkozta az MTI-nek Farkas András, a kolozsvári pályázatot koordináló Pont csoport vezetője.
Farkas András
- aki maga is részt vett az ifjúsági fővárosi pályázat vasárnap hajnali maribori eredményhirdetésén - az MTI-nek hétfőn elmondta: az internet világából kölcsönzött megosztásra (share) épülő koncepció, valamint a jól kidolgozott kommunikációs és menedzsmenti terv lehettek azok a tényezők, amelyek a kolozsvári pályázat javára billentették a mérleget. Hozzátette: az is pluszpontokat hozhatott, hogy elképzeléseiket Brüsszelben is bemutatták, így a pályázat elbírálói nemcsak a benyújtott dossziéból értesülhettek ezekről. Amint azt Farkas András felidézte, a pályázatfigyelő és pályázatíró egyesületből és cégből álló Pont csoport 2011-ben figyelt fel az ifjúsági főváros pályázatára. Megjegyezte, sokat segített az a támogatás, amelyet a pályázat előkészítéséhez nyertek az Európai Unió Fiatalok lendületben című programján keresztül. "Így 2012 elején már olyan alulról jövő kezdeményezés képviselőiként kopoghattunk be a városházára, akik nem azzal kezdték, hogy ha adtok pénzt, akkor ezt meg azt tesszük" - idézte a kezdeteket. A Pont csoport vezetője ennek tulajdonította, hogy márciusban már Kolozsvár akkori polgármesterével közösen jelentették be a pályázási szándékot. Farkas András megjegyezte, a kolozsvári magyar ifjúsági szervezeteket korábbról ismerte, de a román ifjúsági és diákszervezetekkel a pályázat ügyében vette fel a kapcsolatot. Hozzátette, akkor kezdett reménykedni a sikerben, amikor látta, milyen profizmussal kapcsolódtak be a román diákszervezetek is a munkába. Megjegyezte, egy pillanatig sem érezte hátránynak, hogy magyar szervezet volt a kezdeményező. "Ez azt jelzi, hogy változik a világ Kolozsváron" - tette hozzá Farkas András.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.