Közélet

A hazai pálinkapiac egyik főszereplőjét állítják pellengérre

A hazai pálinkapiac egyik főszereplőjét állítják pellengérre

2012. október 10., szerda
A hazai pálinkapiac egyik főszereplőjét állítják pellengérre

A hazai pálinkapiacon 14-18 százalékos részesedésű 2011-ben 216000 liter pálinkát készítő Kecskeméti Likőripari Zrt-vel teltek meg ma az online fórumok, a híradók és várhatóan a holnapi lapok sem lesznek rest. REGON-partnerünk, a Hírös index Pajor Jenővel beszélgetett kedden délután, aki exkluzív interjúban mondta el a pálinka palackozás és forgalmazási engedélyük átmeneti felfüggesztésének a rövid előzményét, annak a vélhető okát és a várható következményeit.

- Hogyan kezdődött a kálváriájuk?

- A múlt héten tájékoztattak, hogy a Fejér megyei élelmiszer-biztonsági szakemberek mintát vettek három tételünkből, ennek kapcsán jöttek el hozzánk a múlt héten illetve tegnap, amikor átmenetileg felfüggesztették az engedélyünket.

- Hányféle pálinkát forgalmaznak?

- 16 fajta Pajor Pálinkát készítünk, amit vásárolt étkezési gyümölcsből készítünk, és a telephelyünkön főzünk. Továbbá multinacionális kereskedelmi láncok számára készítünk saját márkás termékeket. Így összesen 22 fajta pálinkát készítünk.

- A mintavételre kiemelt tételek saját márkásak voltak?

- Igen saját márkás termékek voltak, és egyelőre egy bizonyos konkrét tételről volt szó.

- Mit állapítottak meg a szakértők?

- Azt állapították meg, hogy nem csak gyümölcsből származó pálinka volt az italokban. Ez a tétel a térségből vásárolt pálinkából készült, amibe egyelőre nem lehet tudni, hogy milyen oknál fogva kerülhetett nem gyümölcsből származó pálinka. Mi borpárlatra gondolunk, mert abból a szeszfőzdéből ahonnan ezt a tételt vásároltuk, finomszesszel, vagy ebből készült termékekkel nem foglalkoznak, nincs is engedélyük, csak borpárlatra és pálinkára. Ezért gondoljuk, hogy valószínűleg borpárlat kerülhetett bele. Ezért a nem megfelelő gyümölcstartalom volt itt a probléma, hiszen a szabályok szerint a szőlő az nem gyümölcs.

- Ellenőrzik a vásárolt tételeket?

- Nem tudjuk megvizsgálni, mert egy ilyen vizsgálat 150-160 ezer forintba kerül esetenként. Ráadásul két helyen végeznek ilyen vizsgálatot az országban. Az egyik hely az OBI (Országos Borminősítő Intézet) a másik a fővárosi vámlabor. A vásárolt pálinkánál ezért az a gyakorlat, hogy az eladó szabálykövető magatartásában kell megbízni. Ezt a kockázatot mi is éreztük, de egyrészt a piaci árverseny miatt nem lehetett a vizsgálat költségét felvállalni, ezért mi inkább abba az irányba fejlesztettünk, hogy a saját főzési kapacitásunkat növeljük, így hamarosan már nem fogunk rászorulni a vásárolt pálinkára.

- Mekkora a piaci részesedésük?

- A felmérések alapján a hazai pálinka piacán 14-18 százalékos piaci részesedést mutatnak ki velünk kapcsolatban, amivel ha nem is piacvezetőnek, de mindenképpen mérvadónak számítunk. A pálinka piacnál sokkal nagyobb volumenű szeszes ital piacon a részesedésünk 4-5 százalékos. Azt gondolom, hogy jelentős piaci szereplők vagyunk.

- Figyelembe véve, hogy Kecskeméten és környékén számos jelentős szeszipari vállalat működik, milyen a konkurenciával a viszonyuk, igazából ki számít konkurensnek?

- Igazából nagyon sok kisebb és nagyobb cég számít konkurensnek. Velük változó a viszonyunk, van akivel felületes, van akivel jó, de igazából rossz viszonyt nem ápolunk senkivel. Viszont szinte természetes, hogy egy ilyen jelentős piaci részesedés érdekes lehet bárkinek. Mindenki a piacról él, mindenki szeretne nagyobb piacot, mindenki szeretne többet eladni, így azt nem lehet tudni pontosan, hogy a háttérben ki és hogyan munkálkodik azon, hogy egy ilyen jelentőségű ügy is ekkora publicitást kapjon, ráadásul úgy, hogy nagyon sok minden elferdítve jelenik meg a különböző tartalmakban.

- Hány liter pálinkát készítettek 2011-ben?

- Összesen 216000 liter pálinkát készítettünk.

- Több éve csak szépet és jót lehet hallani a Pajor Pálinkáról, így az első médiaroham közben végiggondolta-e, hogy mekkora a káruk?

(

Közben a TV2 riportere hangosan közli a folyosón , hogy őt ide küldték, hogy vegyen fel egy anyagot…

) - Ezt még nem tudom. 2007-ben vásároltuk a főzőberendezéseket, azóta építjük a Pajor Pálinka elismertségét, maga a cég 20 éves múltra tekint vissza. A vevőink amint tapasztalom, tisztában vannak azzal, hogy ez egy média hecckampány és jól reagáltak erre az egészre, természetesen kérték, hogy tegyünk közzé egy nyilatkozatot, amire a délután folyamán sor is került, hisznek bennünk, ismerik a pálinkáinkat, tudják, hogy jók a termékeink. Amit ma még nem látunk, az az, hogy a vevők, akik leveszik a polcról a pálinkánkat, rájuk miként hat ez a hecckampány. Azért is tartom mélyütésnek ezt az egészet, mert a szakmában mindenki tudja, hogy a következő három hónap jelenti az év legforgalmasabb időszakát, amivel kapcsolatban az elmúlt nap eseményei kapcsán kétségeim vannak a sikerünket illetően. Azt már bizonyosan tudom, hogy a jövőben egy egészen más szerkezetű marketing tevékenységet kell folytatnunk.

Forrás:

Hírös index

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.