Magyarországon 3600 vagyonvédelmi cég működik, míg a jóval nagyobb francia piacon például csak 80; a magyar cégek többsége egyszemélyes Kft. vagy bt., többnyire a szükséges tőke híján és gyakran hiányos szakmai felkészültséggel - nyilatkozta a Népszabadságnak Német Ferenc, a Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamara elnöke.
A lap keddi számában megjelent interjúban az elnök beszámolt arról, hogy a kamara készített egy dokumentumot a települési jegyzők számára, hogy mi a feladata a civil vagyonvédelemnek például egy fesztivál idején. Még 2007-ben nekiláttak egy másik anyagnak is, amelyben a szórakozóhelyeken dolgozó biztonsági cégek jogait, kötelességeit sorolták volna fel, de akkor "egy igen magas rangú rendőri vezető finoman arra hívta fel a figyelmemet, hogy az éjszakai szórakozóhelyekkel nekünk nem kellene foglalkozni" - mondta. Kérdésre hozzátette, hogy aki leállította a kamarát "még nincs előzetesben". Problémának nevezte az elnök, hogy sok megbízó gyakran kényszeríti a szakma szabályainak olykor súlyos megsértésére is a vagyonvédelmi céget. Nagyon kevés olyan cég van, amely hajlandó megfizetni egy valóban profi vagyonvédelmi szolgáltatót. A kis cégeknek pedig nincs elég tőkeerejük, önállóan képtelenek elvállalni egy munkát. Amennyiben egy megbízás 100, vagy több vagyonőr alkalmazását követeli meg, a szükséges kiadásokat - formaruha, fegyver, bér - a 3600-ból jó, ha 50-60 cég képes előre finanszírozni - mondta. A vagyonvédelmi cégek magas számát a kamara elnöke egyebek mellett azzal indokolta, hogy a rendszerváltást követően sokáig a munkaügyi központok szinte minden 18-49 év közötti munkanélküli férfit vagyonőrnek küldtek. A szakmában az őket vizsgáztató testületeket csak "kegyelmi bizottságoknak" nevezték, mert mindenkit átengedtek, és volt idő, amikor mindennemű vagyonőri feladatra, még az ajtónyitogatásra is teljességgel alkalmatlan jelölteknek rész-szakképzettségként testőri képesítést adtak - mondta Német Ferenc.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.