Közélet

Hatodik alkalommal rendezték meg a Sajtófesztivált

Hatodik alkalommal rendezték meg a Sajtófesztivált

2012. május 19., szombat
Hatodik alkalommal rendezték meg a Sajtófesztivált

A magyar nyomtatott sajtótermékek mintegy hetven százalékát ismerhették meg szombaton a látogatók a hatodik Sajtófesztiválon, a budapesti Vörösmarty téren; a Magyar Lapkiadók Egyesületének rendezvényén negyvenkét kiállító volt jelen.

„Hiába temeti az internet és a televízió a sajtót, továbbra is mintegy négyezer termékkel vannak jelen a nyomtatott lapok a médiapiacon, annyival, mint ahány Németországban jelenik meg” – mondta az MTI-nek

Kovács Tibor

, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke a rendezvényen. Bár a sajtóra Magyarországon van igény, az egyesület szívesen látna olyan támogatási modelleket, amelyek Nyugat-Európában hozzájárulnak a lapolvasás népszerűsítéséhez - folytatta. Ezek között említette a francia modellt, amely alapján a 18. évét betöltő fiataloknak az állam egy éven át ingyenesen biztosít egy általuk választott országos napilapot, valamint az osztrák példát: ott a terjesztési díjhoz járul hozzá az állam. A rendezvényen közönségtalálkozót szervezett nézőinek a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap, amelynek standjánál mások mellett D. Tóth Krisztával találkozhattak az érdeklődők. A vállalkozó szelleműek interjút is készíthettek a köztévé műsorvezetőivel, köztük Szujó Zoltánnal. A Sanoma Media két standdal volt jelen a rendezvényen, egyikben a Nők Lapját, másikban egyéb kiadványait népszerűsítette. Előbbiben író-olvasó találkozón vehettek részt a látogatók a lap szerzőivel, utóbbiban mintegy tízféle kiadványt összesen csaknem hétezer példányban bocsátottak az olvasók rendelkezésére. A Ringier harmincféle nyomtatott termékét népszerűsítette, köztük napilapokat és magazinokat. Külön sátorban várták a legkisebbeket gyermekkiadványaikkal, egy másikban a Népszabadságot, míg egy következőben a Ringier Nyomdát ismerhették meg a látogatók. Utóbbiban nyomdatechnikai ismereteket is szerezhettek az érdeklődők. Az Axel Springer főleg magazinjait népszerűsítette, a látogatók előfizetést nyerhettek náluk, és összesen csaknem hatezer lapot vihettek haza az egész napos rendezvényről.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.