Közélet

Mórahalmon nyitott új varrodát a SZEFO Zrt. + FOTÓK

Mórahalmon nyitott új varrodát a SZEFO Zrt. + FOTÓK

2012. április 4., szerda
Mórahalmon nyitott új varrodát a SZEFO Zrt. + FOTÓK

Megnyitotta új varrodáját, a zömében megváltozott munkaképességű dolgozókat alkalmazó, állami tulajdonú SZEFO Zrt. Mórahalmon a Vállalkozói Inkubátor Központban.

Soltész Miklós

szociális, család- és ifjúságügyért felelős államtitkár a szerdán tartott átadóünnepségen elmondta, a SZEFO Zrt. azzal, hogy az elmúlt néhány évben a térség vezető cégévé vált, bizonyította, az állam is "jó gazda" tud lenni, ha a vállalkozást jó menedzsment irányítja. A cég tevékenysége arra is bizonyíték, hogy megváltozott munkaképességű dolgozók is képesek versenyképes minőség és világmárkák előállítására - hangsúlyozta a politikus.

Nógrádi Zoltán

mórahalmi polgármester, fideszes országgyűlési képviselő közölte, a kistérségben az országos átlagnál magasabb, 16 százalékos a munkanélküliség. Az új – jelenleg 25, a kétműszakos termelés megindulását követően 50 főt foglalkoztató – varroda a legnehezebb munkaerő-piaci helyzetben lévők számára teremt elhelyezkedési lehetőséget.

Kiss Sándor

vezérigazgató elmondta, a 2010-ben a Fogyatékosság-barát munkahely elismerést elnyerő SZEFO Zrt. 820 alkalmazottjának 67 százaléka megváltozott munkaképességű. A cég fő tevékenysége a divatkötöttáruk gyártása - fő piaci partnere olasz Dama S.p.A, a Paul&Shark márka tulajdonosa -, de bérmunkában készít áramelosztó-szabályozó berendezéseket a Legrand-csoport számára is.

A SZEFO Zrt. az elmúlt évtizedben 1,5 milliárd forintos, ruházati termékek előállításával kapcsolatos fejlesztést végrehajtva havi 20 ezer termék előállítására alkalmas csúcstechnológiát állított üzembe. Az elmúlt években a Szegedi Tudományegyetemmel kialakított kutatás-fejlesztési együttműködésnek köszönhetően pedig ma már sorozatgyártásban állítják elő a nemzetközi szabadalmi oltalmi eljárás alatt álló nanosilver technológiájú antibakteriális és antimikrobiális tulajdonságú kelméket, illetve kötöttárut. A vállalkozás célja a saját felső-közép árkategóriás ruházati termék, a Chance márka piaci bevezetése, amelynél szintén alkalmazzák a nanosilver technológiát – tudatta a vezérigazgató. Az elmúlt négy esztendőben folyamatosan nyereségesen gazdálkodó a cég nettó árbevétele 2011-ben meghaladta a 950 millió forintot, egyéb bevétele a 857 millió forintot. A vállalkozás tiszta hozzáadott értékű exportárbevétele 2011-ben 750 millió forint volt, ami 200 millió forinttal haladta meg a korábbi esztendő teljesítményét. Az idei terv az egymilliárd forintos tiszta hozzáadott értékű exportárbevétele elérése, amelyet időarányosan az első negyedévben sikerült is teljesíteni – közölte Kiss Sándor.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.