Közélet

Mórahalmon nyitott új varrodát a SZEFO Zrt. + FOTÓK

Mórahalmon nyitott új varrodát a SZEFO Zrt. + FOTÓK

2012. április 4., szerda
Mórahalmon nyitott új varrodát a SZEFO Zrt. + FOTÓK

Megnyitotta új varrodáját, a zömében megváltozott munkaképességű dolgozókat alkalmazó, állami tulajdonú SZEFO Zrt. Mórahalmon a Vállalkozói Inkubátor Központban.

Soltész Miklós

szociális, család- és ifjúságügyért felelős államtitkár a szerdán tartott átadóünnepségen elmondta, a SZEFO Zrt. azzal, hogy az elmúlt néhány évben a térség vezető cégévé vált, bizonyította, az állam is "jó gazda" tud lenni, ha a vállalkozást jó menedzsment irányítja. A cég tevékenysége arra is bizonyíték, hogy megváltozott munkaképességű dolgozók is képesek versenyképes minőség és világmárkák előállítására - hangsúlyozta a politikus.

Nógrádi Zoltán

mórahalmi polgármester, fideszes országgyűlési képviselő közölte, a kistérségben az országos átlagnál magasabb, 16 százalékos a munkanélküliség. Az új – jelenleg 25, a kétműszakos termelés megindulását követően 50 főt foglalkoztató – varroda a legnehezebb munkaerő-piaci helyzetben lévők számára teremt elhelyezkedési lehetőséget.

Kiss Sándor

vezérigazgató elmondta, a 2010-ben a Fogyatékosság-barát munkahely elismerést elnyerő SZEFO Zrt. 820 alkalmazottjának 67 százaléka megváltozott munkaképességű. A cég fő tevékenysége a divatkötöttáruk gyártása - fő piaci partnere olasz Dama S.p.A, a Paul&Shark márka tulajdonosa -, de bérmunkában készít áramelosztó-szabályozó berendezéseket a Legrand-csoport számára is.

A SZEFO Zrt. az elmúlt évtizedben 1,5 milliárd forintos, ruházati termékek előállításával kapcsolatos fejlesztést végrehajtva havi 20 ezer termék előállítására alkalmas csúcstechnológiát állított üzembe. Az elmúlt években a Szegedi Tudományegyetemmel kialakított kutatás-fejlesztési együttműködésnek köszönhetően pedig ma már sorozatgyártásban állítják elő a nemzetközi szabadalmi oltalmi eljárás alatt álló nanosilver technológiájú antibakteriális és antimikrobiális tulajdonságú kelméket, illetve kötöttárut. A vállalkozás célja a saját felső-közép árkategóriás ruházati termék, a Chance márka piaci bevezetése, amelynél szintén alkalmazzák a nanosilver technológiát – tudatta a vezérigazgató. Az elmúlt négy esztendőben folyamatosan nyereségesen gazdálkodó a cég nettó árbevétele 2011-ben meghaladta a 950 millió forintot, egyéb bevétele a 857 millió forintot. A vállalkozás tiszta hozzáadott értékű exportárbevétele 2011-ben 750 millió forint volt, ami 200 millió forinttal haladta meg a korábbi esztendő teljesítményét. Az idei terv az egymilliárd forintos tiszta hozzáadott értékű exportárbevétele elérése, amelyet időarányosan az első negyedévben sikerült is teljesíteni – közölte Kiss Sándor.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.